بارش برف راه 10 روستای تکاب را مسدود کرد


بارش برف راه 10 روستای تکاب را مسدود کرد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکاب گفت: بارش سنگین برف و کولاک موجب مسدود شدن راه دسترسی 10 روستای سخت‌گذر این شهرستان شد.

امیر یدبیضا مقدم عصر جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این روستاها در منطقه‌های کوهستانی و دورافتاده بخش‌های مرکزی و تخت‌سلیمان از جمله محورهای چهارطاق و اوریات واقع شده‌اند و هم‌اینک دسترسی به آنها و تردد روستاییان در جاده‌ها به دلیل بارش برف امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به حضور و فعالیت مستمر راهداران در جاده‌های تکاب بیان کرد: با وجود بارش برف و کولاک شدید همه محورهای مواصلاتی و جاده‌های بین شهری تکاب باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکاب اظهار داشت: در حال حاضر راهداران این شهرستان در جاده‌های بین شهری از جمله محور تکاب- شاهیندژ و تکاب - بیجار حضور دارند و به طور دائمی جاده‌ها را برف‌روبی و به رانندگان و مسافران خدمات ارائه می‌کنند.

یدبیضا مقدم ادامه‌داد: باوجود تلاش راهداران برای برف‌روبی و بازگشایی مستمر جاده‌ها به دلیل تداوم بارش برف و احتمال یخبندان در ساعت‌های آینده رانندگان و شهروندان از تردد شبانه در محورهای مواصلاتی و سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی با بیان اینکه رانندگان خودروها و وسایل نقلیه به‌طور حتم از زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی هنگام تردد در جاده‌های بین شهری تکاب از جمله گردنه مایین‌بلاغ استفاده کنند اضافه کرد: راهداران تکاب پس از برف روبی محورهای مواصلاتی و جاده های بین شهری، جهت بازگشایی محورهای روستایی مسدود شده اعزام می شوند.

رییس اداره هواشناسی تکاب نیز گفت: موج دوم بارش برف از ظهر یکشنبه آینده وارد منطقه و شهرستان تکاب خواهد شد که با هوای بسیار سرد همراه می‌گردد.

رسول جبرئیلی افزود: بارش برف از اواخر وقت یکشنبه آینده تا اواخر وقت دوشنبه گسترده و شدید خواهد بود که موجب اختلال تردد در جاده‌ها خواهد شد و قبل ازظهر سه شنبه این سیستم از منطقه خارج می شود اما افت بسیار شدید دما باعث یخبندان و سرمای فوق‌العاده شدید خواهد بود.

تکاب از شهرهای سردسیر کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی با جاده‌های سخت‌گذر و برف‌گیر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده‌ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !