چهارمحال و بختیاری با توسعه راه‌های ارتباطی لردگان و خانمیرزا از بن‌بست خارج می‌شود


چهارمحال و بختیاری با توسعه راه‌های ارتباطی لردگان و خانمیرزا از بن‌بست خارج می‌شود

شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه جاده‌ها و راه‌های ارتباطی لردگان و خانمیرزا، چهارمحال و بختیاری را از بن‌بست خارج و زمینه پیشرفت استان را فراهم می‌کند.

حسین بامیری پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته لردگان در مصلای اولی‌الامر این شهر تاکید کرد: شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در دهه‌های گذشته انواع و اقسام خلل‌ها، کمبودها و کاستی‌ها را در حوزه‌های خدماتی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، سیاسی، بهداشتی و درمانی داشته‌اند.
وی افزود: پیگیری رفع این مشکلات به‌منظور توسعه متوازن و برخورداری تمامی مناطق از خدمات مطلوب بخش‌های مختلف در دستور کار قرار دارد.
بامیری توسعه راه‌های ارتباطی در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری به‌ویژه شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا را ضروری اعلام و تصریح کرد: خروج استان از بن‌بست و رسیدن به شاخص‌های رشد و توسعه به ارتقای راه‌های ارتباطی نیاز دارد.
وی یادآور شد: در بودجه سال‌جاری برای آزادراه لردگان به ایذه یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد که عملیات اجرایی ساخت آن به‌زودی آغاز می‌شود.
نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیگیری‌هایی از طریق مجلس شورای اسلامی، دولت و قرارگاه‌های سازندگی خاتم‌الانبیاء و امام حسن (ع) انجام و منجر به اختصاص هشت هزار میلیارد ریال برای راه‌های ارتباطی لردگان و خانمیرزا در اعتبارات سال ۱۴۰۱ شد.
وی گفت: اختصاص این اعتبارات و توسعه جاده‌ها در لردگان و خانمیرزا باعث ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و رشد، توسعه و عمران این شهرستان‌ها می‌شود.
بامیری تاکید کرد: یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای سه‌راهی کوشکی به فلارد پیش‌بینی شد که روند ان به‌علت وجود برخی معارضان کُند است و از مسوولان راه و شهرسازی، دستگاه‌های ذی‌ربط و معتمدان محلی درخواست می‌شود برای رفع این مشکل و تسریع در روند اجرای این طرح همکاری و اقدام کنند.
وی افزود: تونل دوم کره‌بس با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی و تونل یکم کره‌بس با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی تحول بزرگی برای خروج لردگان و خانمیرزا از بن‌بست ایفا می‌کند.
نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عبور راه‌آهن از شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا ضمن ایجاد رونق اقتصادی در منطقه باعث افزایش اشتغال جوانان و کاهش نرخ بیکاری خواهد شد.
وی یادآور شد: هم‌اکنون برخی نقاط چهارمحال و بختیاری از جمله شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا با بحران و تنش آبی مواجه هستند و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به این موضوع نگاه شخصی و سلیقه‌ای ندارند.
بامیری با اشاره به وجود آب‌های روان در اطراف استان اظهار داشت: زیبنده مردم نیست که برای تامین آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت با مشکل مواجه باشند.
وی گفت: مطالبات مردم چهارمحال و بختیاری با اولویت تامین منابع آب پایدار در بخش‌های آشامیدنی، کشاورزی و صنعت جزو برنامه‌های اولویت‌دار قرار دارد و در این راستا فرصت‌ها از دست نمی‌رود.
نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از مجموعه سه هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال اعتبار سال‌جاری در استان، یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف به شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا اختصاص یافت که ۸۶۰ میلیارد ریال آن با رویکرد تامین آب آشامیدنی برای ساکنان ۵۲ روستای بخش سردشت در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: دعوت و حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو در استان و شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا با هدف رفع مشکلات این شهرستان‌ها به‌ویژه در زمینه آب، اشتغال‌زایی، گردشگری و کشاورزی با رویکرد اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری بوده است.
بامیری تصریح کرد: مسوولان، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی برای انعکاس مشکلات شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا تلاش کنند.
وی یادآور شد: قرار است تزریق اعتبارات سدهای بختیاری در لرستان و خرسان سه در لردگان و خانمیرزا انجام شود.
نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بهره‌مندی از منابع طبیعی این شهرستان‌ها مانند آب و چاه‌های نفت می‌تواند در رفع مشکلات این شهرستان‌ها تاثیرگذار و نقش‌آفرین باشد.
وی گفت: مجوز طرح توسعه چاه‌های نفت منطقه ریگ و دودرا شهرستان لردگان با رویکرد تامین منابع مالی برابر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو معادل ۱۹ هزار میلیارد ریال از هیات مدیره نفت مرکزی کشور دریافت شد.
بامیری تاکید کرد: در این صورت علاوه بر رفع مشکلات بیکاری و اقتصادی منطقه، میانگین شاخص‌های توسعه‌ای مختلف در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا افزایش می‌یابد و در همین راستا تا پایان سال‌جاری و یا ابتدای سال آینده شاهد طرح توسعه چاه‌های نفت منطقه ریگ و دودرا هستیم.
وی افزود: در نشست با وزیر نفت ،طرح توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی درخواست و مجوز صنعت کریستال ملامین برای منطقه فلارد شهرستان لردگان گرفته شد و اکنون حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بومی‌گزینی مهم‌ترین حلقه مفقوده در صنایع پایین‌دستی است که به مسوولان ملی و هلدینگ خلیج‌فارس تذکرهایی برای جذب نیروهای بومی از طریق آزمون‌های استخدامی داده شد.
وی یادآور شد: طرح آمایش سرزمینی در چهارمحال و بختیاری و مناطق شهری، روستایی و عشایری حوزه انتخابیه شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا با جدیت دنبال و اجرایی می‌شود.
بامیری اظهار داشت: هم‌اکنون افزون‌بر هفت هزار نفر از ساکنان روستاهای پشتکوه فلارد، پشتکوه دودرا و پشتکوه میلاس از نعمت گاز بی‌بهره هستند.
وی گفت: به‌ازای تامین هر علمک گاز ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه نیاز است که در نشستی با وزیر نفت مجوز گازرسانی به این مناطق گرفته شد و در مرحله سپری شدن مراحل اداری و قانونی قرار دارد.
نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اهالی محله‌های مختلف شهر لردگان در خصوص مهار آب‌های سطحی، کمبود سرانه فضای سبز، احداث نامناسب جوی و جدول و مسایل زیباسازی شهر ناراضی بودند اما امروز با تزریق ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار در اختیار نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی، وضعیت شهری لردگان در سال آینده متحول می‌شود.
وی افزود: پنج میلیارد ریال برای ادامه روند ساخت مصلی اولی‌الامر شهر لردگان در اختیار امام جمعه این شهر قرار می‌گیرد.
بامیری تصریح کرد: ۵۰ میلیارد ریال از سرجمع اعتبارات در اختیار نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی برای احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر لردگان به شرکت آب و فاضلاب داده می‌شود.
وی یادآور شد: پیگیری‌ها برای ارتقای سیاسی بخش فلارد به شهرستان انجام شده و اکنون در دستور کار نهاد ریاست جمهوری قرار گرفته و همچنین ارتقای سیاسی دهستان ریگ به بخش و ارتقای سه روستا به شهر در حال سپری شدن مراحل قانونی است.
نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حوزه بهداشت و درمان از سال گذشته تاکنون اقدامات قابل‌توجهی برای هر دو شهرستان شده است و با تامین منابع ارزی مورد نیاز، دستگاه ام. آری. آی (MRI) تا پایان سال‌جاری در بیمارستان شهدای لردگان نصب و راه‌اندازی می‌شود.
وی گفت: اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان با ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در دستور کار قرار گرفت اما همسان‌سازی گروه‌های مختلف از اولویت‌های مجلس شورای اسلامی است.
نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت سیزدهم با افزون‌طلبی‌ها، فسادها، رانت‌ها و سیاه‌نمایی‌ها مبارزه می‌کند.
وی افزود: نیروهای اعتقادی، ارزشی، ولایی و سایر گروه‌های دغدغه‌مند برای توسعه و پیشرفت ایران، همدل، متحد، هم‌زبان و یک‌دل باشند و رویکرد امیدآفرینی را در جامعه ترویج دهند.
به گزارش ایرنا، لردگان در ۱۸۰ کیلومتری و آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...