بارندگی راه ارتباطی 56 روستایی شهرستان کوهرنگ را مسدود کرد


بارندگی راه ارتباطی 56 روستایی شهرستان کوهرنگ را مسدود کرد

شهرکرد- ایرنا-فرماندار کوهرنگ با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری گفت: به‌دنبال بارش‌های اخیر، راه ارتباطی 56 روستا در این شهرستان مسدود و قطع شد.

مرتضی زمانپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: از این تعداد ۱۵ روستا در دهستان موگویی، ۳۴ روستا در بخش بازفت و هفت روستا در بیرگان بخش دوآب‌صمصامی واقع شده است.
وی افزود: از صبح روز جمعه با تلاش نیروهای امدادی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، جمعیت هلال احمر و پلیس راهنمایی و رانندگی به افزون‌بر ۲۰۰ خودرو گرفتار در برف در گردنه‌های چری، شاه‌منصوری، تاراز و دیگر مسیرهای ارتباطی کوهرنگ کمک‌رسانی شد.
زمانپور تصریح کرد: به‌ علت شدت بارش‌های سامانه اخیر، برق بخش دوآب‌صمصامی قطع شد که با تلاش نیروهای شرکت توزیع نیروی برق هم‌اکنون وصل و وارد مدار شده است.
وی یادآور شد: از ابتدای فعالیت سامانه بارشی اخیر در کوهرنگ تمامی اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان به حالت آماده‌باش کامل درآمد.
فرماندار کوهرنگ اظهار داشت: هم‌اینک ارتفاع برف در شهر چلگرد مرکز این شهرستان به بیش از ۵۰ سانتی‌متر و در گردنه‌ها به افزون‌بر یک متر رسیده است.
وی گفت: امروز از روند فعالیت و خدمات‌رسانی به مردم در راهدارخانه‌ها، پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر و اورژانس ۱۱۵ شهرستان کوهرنگ به‌صورت سرزده بازدید و نحوه خدمت‌رسانی مطلوب ارزیابی شد.
زمانپور تاکید کرد: هم‌اکنون عملیات بازگشایی جاده‌های روستایی شهرستان کوهرنگ آغاز شده و پس از بارندگی انجام خواهد شد.
وی افزود: رانندگان برای تردد از جاده‌های شهرستان کوهرنگ به‌ ویژه گردنه‌های چری، شاه‌منصوری و تاراز به زنجیر چرخ، سوخت کافی، تجهیزات زمستانی و لباس گرم مجهز باشند و علاوه بر توجه به سرعت مطمئنه نسبت به رعایت فاصله طولی با خودرو جلویی اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، بارش‌های ناشی از فعالیت سامانه اخیر در استان برای روز جمعه بیشتر شد و برای روز شنبه با شدت کمتری ادامه دارد که انتظار می‌رود باعث وزش باد به نسبت شدید تا شدید و کولاک برف در مناطق برف‌گیر استان شود.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، همچنین استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
۹۶.۱ درصد مساحت استان درگیر خشکسالی شده که این موضوع بر اُفت ذخایر آب زیرزمینی به‌شدت تاثیر گذاشته است.
چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان