مراسم سالگرد آیت‌الله حائری طبسی در قم برگزار شد


مراسم سالگرد آیت‌الله حائری طبسی در قم برگزار شد

قم-ایرنا- مراسم نوزدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سید محمدعلی طبسی با حضور جمعی از مردم قم در حسینیه کربلایی‌ها برگزار شد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی در این مراسم با اشاره به شخصیت والای مرحوم آیت الله حائری طبسی گفت: این عالم بزرگوار هم علمشان و هم ارادتشان به اهل بیت (ع) فوق العاده بود. خدمات اجتماعی ایشان هنوز هم برکاتش در نسل و دوستانشان ادامه دارد که همین حسینیه و خدماتی که اینجا ارائه می شود از برکات ایشان است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری با اشاره به آیه « أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ یُتْرَکُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یُفْتَنُونَ »، گفت: خدای متعال در این اینجا از یک محاسبه غلط پرده برداری می کند. آن محاسبه غلط این است که انسان همینقدر که ادعا کرد من مومن شدم، خدا او را رها می کند و می تواند همراه مومنین شود و از برکات خدا در این عالم برای مومنین برخوردار شود.

میرباقری با اشاره به مسائلی که پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) رخ داد و در تشریح امتحان الهی برای مدعیان ایمان اظهار کرد: خدا می فرماید سنت ما در باب همه اقوام گذشته هم این بوده که ما یک فتنه ای درست می کردیم مثل کوره ای که طلا را در آن می گذارند تا خالص و ناخالص جدا شوند. بخاطر اینکه خروجی این فتنه بزرگ این است که مومن و غیرمومن، صادق و غیرصادق از هم جدا می شوند و وقتی از دل فتنه سلامت خارج شدند، حامل ایمان می شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه این فتنه گاهی به وسیله دشمن است، اضافه کرد: گاهی خداوند متعال به دشمن اجازه می دهد بستری برای فتنه درست کند. یعنی شیطان و جبهه باطل امداد می شوند تا یک کوره بزرگ برپا شود. الان ۱۴۰۰ سال است که این کوره برپاست و جبهه مومنین دائما در سختی هستند که این سنت خداست.

گفتنی است مرحوم آیت‌الله سید محمدعلی حائری طبسی در سال ۱۳۲۵ ه.ق در خانواده علم وفقاهت در کربلای معلی بدنیا آمد. وی فرزند مرحوم آیت‌الله سید محمد رضا حائری طبسی از علمای کربلا و امام جماعت حرم سیدالشهداء (ع) بودند.

مرحوم آیت‌الله حائری طبسی از سوی رژیم بعث عراق به زندان افتاد و سپس از این کشور اخراج شد و به ایران بازگشت و به عنوان امام جمعه شهرستان طبس به فعالیت تبلیغی و دینی خود پرداخت.

وی پس از سال‌ها خدمت در آستان مکتب اهل بیت(ع) سرانجام در ۱۵ جمادی الثانی ۱۴۲۴ هجری قمری برابر با سال ۱۳۸۲ شمسی دارفانی را وداع گفت و در مقبره شیخان قم به خاک سپرده شد./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!