کردستان برای ساخت مسکن ملی با کمبود زمین مواجه است


کردستان برای ساخت مسکن ملی با کمبود زمین مواجه است

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: با افزایش متقاضیان مسکن ملی با مشکل کمبود زمین در استان کردستان مواجه خواهیم بود.

عرفان مرادی امروز (۲۶دی) در جلسه شوای مسکن استان اظهار کرد: از تاریخ ۱۵ آذر تا ۱۵ دی سایت ثبت نام برای مسکن ملی برای سه شهرستان سقز، دیواندره و دهگلان فعال و بالغ بر ۲۸ هزار نفر متقاضی مسکن در این سایت ثبت نام کرده‌اند.

وی عنوان کرد: طی چند روز اخیر بنا به دستور وزارت راه و شهرسازی سامانه ثبت نام متقاضیان مسکن ملی برای همه شهرهای استان کردستان بازگشایی شد.

مرادی به موضوع و اهمیت تامین زمین اشاره کرد و افزود: با بازگشایی سایت و افزایش تعداد متقاضیان و اهمیت موضوع تامین زمین، مسئولیت ما افزایش پیدا کرده است؛ زیرا در سطح استان برای تامین زمین با مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد: طی چند روز اخیر با بازگشایی سایت ثبت نام مسکن ملی حدود ۵۴ هزار نفر متقاضی مسکن در استان ثبت نام کرده‌اند.

مرادی تصریح کرد: در بانه حدود یک هزار و ۴۹۳ نفر، در بیجار یک هزار و ۷۷۷ نفر، در دهگلان ۴ هزار و ۸۲۲ نفر، در دیواندره ۷ هزار و ۹۶۶ نفر، در سریش آباد ۱۴۸ نفر، در سقز ۱۶ هزار و ۸۵۷ نفر، در سنندج ۱۲ هزار و ۴۳۷نفر، قروه ۵ هزار و ۵۹۹ نفر، در کامیاران ۲ هزار و ۴۴۱ نفر، در مریوان یک هزار و ۷۹۳ نفر، در موچش ۸۳ نفر، شویشه ۲ نفر، زرینه ۳ نفر، کانی دینار ۱۳ نفر، بلبان آباد ۱۱ نفر، سروآباد ۱۹ نفر و در یاسوکند ۱۳۸ نفر برای طرح مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: ثبت نامی‌هایی که از قبل صورت گرفته است در راستای اقدام قانونی مسکن تا به امروز مجموعا ۷۸ هزار و ۵۹۳ نفر است، لذا با تداوم بازگشایی سایت تعداد متقاضیان نیز افزایش پیدا خواهد کرد که این مهم نیازمند تامین زمین کافی در سطح استان است.

مرادی خاطرنشان کرد: ظرفیتی که قبلا وزارت‌خانه اعلام کرده بود ۲۲ هزار نفر برای شهر سنندج و در شهر سقز ۹ هزار و ۹۰۰ نفر بوده است.

وی در پایان در خصوص بحث تامین مسکن برای مجردهای بالای ۲۳ سال گفت: در چند روز اخیر حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر افراد مجرد در سطح استان ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید