دانشگاه دامغان میزبان همایش بین المللی ریاضیات زیستی شد


دانشگاه دامغان میزبان همایش بین المللی ریاضیات زیستی شد

سمنان-ایرنا- دبیر همایش بین المللی ریاضیات زیستی گفت: نخستین همایش بین‌المللی و سومین همایش ریاضیات زیستی، 29 دی ١4٠٠ به میزبانی ابن دانشگاه برگزار می‌شود.

آرزو رضایی شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: همایش ریاضیات زیستی در سومین سال برگزاری در سطح ملی و اولین سال برگزاری در سطح بین المللی، ۲۹ دی الی یکم بهمن ١۴٠٠ به میزبانی دانشگاه دامغان برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: مدل سازی ریاضی در علوم زیستی و پزشکی، معادلات دیفرانسیل و سیستم های دینامیکی، ریاضیات زیستی، آمار زیستی و فیزیک زیستی، از محورهای اصلی این همایش است.

رضایی ادامه داد: دانشکده های ریاضی، علوم کامپیوتر و دانشکده زیست شناسی دانشگاه دامغان از برگزارکنندگان این همایش هستند.

وی افزود: کاربردهای ریاضیات در فیزیک پزشکی، بیوانفورماتیک، بهینه سازی و کنترل بهینه در علوم زیستی، روش های محاسباتی در مدل های علوم زیستی و محیط زیست از دیگر محورهای این همایش بین المللی است.

دانشگاه دامغان میزبان همایش بین المللی ریاضیات زیستی شد

رضایی تصریح کرد: ریاضیات زیستی یک موضوع بین رشته ای بسیار مهم است که در جامعه علمی بین المللی قدمت زیادی دارد و در ایران ناشناخته است که دانشگاه دامغان افتخار دارد تا نخستین همایش بین المللی را در این واحد دانشگاهی برگزار کند.

دبیر همایش بین‌المللی ریاضیات زیستی به برگزاری این همایش به صورت مجازی اشاره کرد و گفت: حسین سالار آملی، قائم مقام و رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نمایندگان فرهنگستان علوم و انجمن زیست شناسی ایران و استادان برجسته کشوری و بین المللی در این همایش حضور دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران