100 لیتر بر ثانیه از پساب فاضلاب شهرکرد برای شهرک صنعتی خریداری شد


100 لیتر بر ثانیه از پساب فاضلاب شهرکرد برای شهرک صنعتی خریداری شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: 100 لیتر بر ثانیه از پساب فاضلاب شهرکرد برای تامین آب پایدار صنایع مستقر در شهرک صنعتی 2 مرکز استان خریداری شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شرکت شهرک‌های صنعتی استان، حمیدرضا فلاح افزود: بهره‌گیری از پساب تصفیه‌خانه‌ها یکی از سیاست‌های کلان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای حفظ نظام محیط‌زیست، تامین آب پایدار و صیانت از منابع آبِ زیرزمینی است.
وی افزود: در همین راستا خرید ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از پساب تصفیه‌خانه‌ها برای تامین آب شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران قرار گرفت.
فلاح تصریح کرد: با توجه به مُعضل کم‌آبی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی چهارمحال و بختیاری و لزوم تأمین آب پایدار برای بهره‌برداری از شهرک صنعتی شهرکرد ۲ پس از مذاکرات متعدد در سطح ملی و انعقاد موافقت‌نامه با شرکت آب و فاضلاب استان ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از انشعاب پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهر شهرکرد مستقر در بهرام‌آباد برای مصارف صنعتی خریداری شد.
وی یادآور شد: بر اساس موافقت‌نامه با شرکت آب و فاضلاب استان، شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری می‌تواند به‌مدت ۲۷ سال (با احتساب زمان انجام پروژه) از پساب تصفیه‌خانه شهرکرد برای مصارف صنعتی استفاده کند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری بهای هر مترمکعب پساب را ۲۸ هزار ریال دانست و اظهار داشت: برای خرید ۱۰۰ لیتر بر ثانیه انشعاب پساب تصفیه‌خانه شهرکرد ۱۲۰ میلیارد ریال پرداخت شد.
وی گفت: برای انتقال پساب، علاوه بر ایستگاه پمپاژ یک‌مرحله‌ای، خطی به‌طول ۱۱ کیلومتر از محل تصفیه‌خانه شهر شهرکرد تا شهرک صنعتی شهرکرد احداث می‌شود و در مجموع برای انتقال و تصفیه دوباره پساب، ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم دارد.
به گزارش ایرنا، ۹۲۱ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری