آیین روز هوای پاک در آبادان برگزار شد


آیین روز هوای پاک در آبادان برگزار شد

آبادان - ایرنا - آیین روز هوای پاک روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسوولان و دانش‌آموزان آبادان در زمین شهدای نفت این شهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا رییس اداره حفاظت محیط زیست چهارشنبه در این آیین گفت: داشتن محیط زیست سالم و هوای پاک نیازمند بسیج تمام ظرفیت‌ها و مشارکت دستگاه‌های صنعتی، اجرایی و مردم است.

علی فتحی‌نیا با بیان اینکه بخش عمده‌ای از آلودگی‌های زیست محیطی پیامد خطاهای انسانی است افزود: مشارکت مردم نیازی ضروری برای صیانت از محیط زیست است.

وی ادامه داد: توسعه فضای سبز، راه اندازی کارخانه‌های بازیافت زباله صنعتی و مکان یابی و دفن بهداشتی زباله از وظایف مسوولان برای حفاظت از محیط زیست است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت:نگهداری و حفظ زمین و هوای پاک وظیفه تمام مردم جهان است چرا که همه مصرف کننده هوا هستند.

فتحی‌نیا خواستار همکاری همه اقشار جامعه در پاک نگه داشتن محیط زیست شد و افزود: دانش ‌آموزان به عنوان سفیران پاکی نقش مهمی در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی دارند.

وی اهمیت سلامت مردم را مطالبه عمومی دانست و گفت: شهر آبادان یکی از شهرهای صنعتی است و قرار گرفتن صنایعی مانند پالایشگاه و پتروشیمی در دل این شهر محیط زیست را آلوده می‌کند و این صنایع برای نزدیک‌تر شدن به استانداردهای محیط زیست باید تلاش بیشتری کنند.

داشتن هوای پاک از حقوق آشکار شهروندان آبادان است

معاون فرهنگی شهرداری آبادان نیز در این آیین گفت: امروز یادآور داشتن هوای پاک برای شهروندان و فرزندان این شهر است؛ خواسته مهم شهرداری آبادان، جلوگیری از تضییع نخستین و غیرقابل انکارترین حقوق شهروندان یعنی داشتن هوای پاک است.

جواد نوروزی بیان کرد: با توسعه شهرنشینی و صنایع، فضای شهر آبادان درگیر آلایندگی شده و باید بستر را برای داشتن هوای پاک فراهم کرد.

وی گفت: مردم باید در حفاظت از فضای سبز، بوستان‌ها و پارک‌ها دقت لازم را داشته باشد زیرا طبق اصل ۵۰ قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !