مدیرکل بحران: هشدار قرمز دریایی در هرمزگان صادر شد


مدیرکل بحران: هشدار قرمز دریایی در هرمزگان صادر شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل بحران استانداری هرمزگان گفت: هشدار سطح قرمز دریایی به دلیل فعالیت سامانه تندبادهای شدید و طوفانی شدن دریا درروزهای پنجشنبه تا اواخر وقت روز جمعه در این استان صادر شد.

مهرداد حسن‌زاده روز چهارشنبه در این خصوص افزود: خروجی نقشه های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر تقویت تندبادهای شدید و طوفانی شدن آب های جنوب کشور است که براساس پیش بینی هواشناسی، سامانه تندباد شدید و طوفانی شدن دریا، از بعد از ظهر روز پنجشنبه ۳۰ دی ماه تا اواخر وقت روز جمعه اول بهمن ماه فعالیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: این سامانه در مناطق ساحلی، تندباد شدید شمال غربی - جنوب غربی با سرعت نزدیک به ۷۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج در محدوده سه متر و در مناطق فراساحلی، گاهی تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج بیش از چهار متر را در پی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: خسارت به تأسیسات ساحلی و بندری، احتمال غرق شدن شناورهای سبک و نیمه سنگین، آسیب به قفس های پرورش ماهی و تورهای صیادی و بالا آمدن آب در مجاورت سواحل در ساعات مد از اثرهای مخاطره آمیز این سامانه در خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و تمامی مناطق دریایی، ساحلی و به خصوص فراساحلی هرمزگان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: تدابیر و تمهیدهای لازم برای پیشگیری از خسارت در همه بندرها و سواحل این استان هرمزگان بایستی اتخاذو بکار گرفته شود و فعالان دریایی برای جلوگیری از خسارت، ترددهای دریایی نداشته باشند به خصوص شناورهای سبک و شناورهای مسافربری و تجاری، همچنین فعالیت های تفریحی و شنا ممنوع است.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد