کاهش محسوس دما سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد


کاهش محسوس دما سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز دریایی این اداره‌کل گفت: توفان شدید و کاهش محسوس دما از روز جمعه یکم بهمن ماه این استان را در برخواهد گرفت.

محسن حیدری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: وزش باد شدید که موجب طوفانی شدن و افزایش ارتفاع امواج در دریا می‌شود از اوایل وقت جمعه اول بهمن ماه دریای عمان، تنگه هرمز، مناطق ساحلی و مناطق دور از ساحل را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: این سامانه که تا دوم بهمن در استان حاکم است اختلال در فعالیت‌های دریایی را بدنبال دارد می‌تواند موجب غرق شدن قایق‌های سبک و شناورها نیز شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و خیلی شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش دمای هشت تا ۱۰ درجه‌ای دما را از جمله پدیده‌های قالب این سامانه عنوان کرد.
وی با اشاره به مناطق تحت تاثیر این سامانه اظهارداشت: جمعه یکم بهمن تمامی شهرستان‌های استان و دوم بهمن شهرستانهای زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، جنوب ایرانشهر، بمپور، چابهار، دشتیاری، دلگان، راسک، زرآباد، سراوان، سرباز، سیب و سوران، فنوج، قصرقند، کنارک، گلشن، لاشار، مهرستان و نیکشهر را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

حیدری با اشاره به صدور هشدار نارنجی کشاورزی این اداره کل برای اکثر نقاط سیستان و بلوچستان از روز جمعه؛ از ادامه دار بودن این هشدار تا سوم بهمن ماه خبر داد.
وی با تاکید بر وزش باد شدید و کاهش محسوس دمای هوا و یخبندان شبانه بویژه در مناطق کوهستانی و سردسیر بیان کرد: با توجه به کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی استان، جدا شدن سقف‌های موقت و خسارت به تابلوهای تبلیغاتی و احتمال سقوط مصالح از ساختمان‌های نیمه کاره، از هموطنان درخواست می‌شود از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان همچنین کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها و صرفه جویی در حامل های انرژی را با توجه به کاهش محسوس دما ضروری دانست و افزود: خطر سرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی و پوشش گلخانه‌ها در اثر باد شدید وجود دارد لذا از کشاورزان عزیز تقاضا می‌شود جهت جلوگیری از بروز خسارات از استحکام سازه، پوشش گلخانه‌ها و سقف سالن ها بازدید کنند.

وی تامین وسایل گرمایشی برای مناطق سیلزده را ضروری دانست و بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مدیریت بحران جهت کاهش اثر خسارت های مالی تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام