11 کوهنورد گرفتار در برف و کولاک در کردستان نجات یافتند


11 کوهنورد گرفتار در برف و کولاک در کردستان نجات یافتند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان از نجات یازده کوهنورد گرفتار در برف و کولاک در کوه‌های اطراف شهر سنندج خبر داد.

پیام جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: ظهر امروز چهارشنبه به دنبال اطلاع یافتن از گرفتار شدن یازده کوهنورد در کوه‌های روستای خواشت از منطقه کلاترزان شهر سنندج، ۲ تیم عملیاتی شامل ۱۰ نفر از نجاتگران کوهستان جمعیت هلال احمر استان با سه خودروی امدادی عازم این منطقه شدند.

وی به همکاری بسیار خوب راهداران و مردم روستای خواشت در این عملیات اشاره کرد و افزود: سرانجام شامگاه امروز این ۱۱ کوهنورد با تلاش مردم و نیروهای امدادی نجات پیدا کردند و در حال حاضر حال همه آنها مساعد است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: با توجه به اینکه روز دوشنبه هفته جاری شاهد بارش برف و کولاک سنگینی در استان بودیم، در حال حاضر شرایط برای کوهنوردی مساعد نیست و توصیه می‌کنیم که کوهنوردان و مردم به کوه‌های اطراف شهر نروند.

وی اذعان کرد: در حال حاضر حدود هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر در جمعیت هلال احمر استان کردستان عضو هستند.

دکتر جلالی عنوان کرد: ۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر و آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟