108 میلیارد ریال برای ودیعه مسکن در خراسان جنوبی اختصاص یافت


108 میلیارد ریال برای ودیعه مسکن در خراسان جنوبی اختصاص یافت

بیرجند - ایرنا - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: 108 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه مسکن محرومان شهری به مددجویان تحت حمایت این نهاد با نرخ کارمزد چهار درصد اختصاص یافت.

سید رضا حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این وام ویژه متقاضیان مستأجر ساکن در شهر است و به مددجویان مورد حمایت با معرفی کمیته امداد پرداخت می‌شود.

وی افزود: میزان تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال است که معرفی افراد تا سقف تعیین شده با ارائه معرفی‌نامه از کمیته امداد به بانک ملی و بانک مسکن خواهد بود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی تاکید کرد: ارائه معرفی‌نامه از سوی این نهاد به مددجویان تحت حمایت فقط برای معرفی است و هیچ‌گونه بار تعهدی و ضمانتی در قبال اقساط وام مددجویان وجود ندارد.

وی گفت: متقاضیان برای دریافت وام باید اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت معاملات املاک و مستغلات دارای کد رهگیری را به عنوان یکی از مدارک مورد نیاز به بانک ارائه کنند.

حسینی با اشاره به اینکه رفع فقر و محرومیت‌زدایی و توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت یکی از مهم‌ترین رسالت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) است تصریح کرد: این وام براساس سهمیه استان و تعداد مستاجران نیازمند در نظر گرفته شده است.

وی بهره‌مندی مددجویان کمیته امداد از خدمات بیمه اجتماعی را هم یادآور شد و گفت: به منظور حمایت همه‌جانبه از مددجویان در راستای توانمند کردن آنان، هزار و ۳۴۸ خانوار از خدمات بیمه اجتماعی بهره‌مند شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افزود: از این تعداد ۷۲۲ خانواده در قالب زنان سرپرست خانوار شهری و ۶۲۶ خانواده در قالب مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی هستند.

وی گفت: بیمه‌شدگان تامین اجتماعی پس از رسیدن به سن ۵۵ سالگی در زنان و سن ۶۰ سالگی در مردان با پرداخت حداقل ۱۰ سال پرداخت حق بیمه می‌توانند از خدمات بازنشستگی، از کارافتادگی، مستمری‌بگیری و سایر مزایا بهره‌مند شوند.

حسینی بیان کرد: برای پرداخت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار از ابتدای سال جاری افزون بر ۳۳ میلیارد ۳۵۱ میلیون ریال هزینه شده است.

وی افزود: هدف از اجرای برنامه بیمه‌های اجتماعی، اجرای صحیح قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر سرمایه‌گذاری در راستای توانمندسازی مددجویان زیر پوشش و تامین پشتوانه اقتصادی برای این خانواده‌ها است که منتج به خروج پایدار از حمایت امداد می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!