1430 مرسوله پستی خارجی در استان بوشهر جابه جا شد


1430 مرسوله پستی خارجی در استان بوشهر جابه جا شد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل پست استان بوشهر گفت: از اول سال جاری تاکنون یکهزار و 430 مرسوله پستی خارجی در این استان جابه جا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، علی پارسیده روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این تعداد ۷۰۰ مرسوله پستی از استان بوشهر به خارج ارسال و ۷۳۰ مرسوله نیز از دیگر کشورها وارد این استان شده‌است.

وی بیان کرد: پست خارجه یکی از چندین خدمات شرکت ملی پست است که در دفاتر منتخب فعال و همشهریان می‌توانند برای ارسال هدیه و سوغات به سراسر دنیا اقدام به ارسال مرسوله‌های خود کنند.

پارسیده اضافه کرد: مشتریان می توانند برای ارسال مرسوله‌های خود از سرویس سفارشی و یا پیشتاز خارجه استفاده کنند.

وی ادامه داد: زمانی که مشتری به باجه پست خارجه مراجعه می‌کند در حضور مامور گمرک و پست همه محتویات مورد بازبینی قرار می‌گیرد که محتویات شامل ممنوعه‌های پستی و گمرکی نباشد و پس از تائید با توجه به وزن، نوع و سرویس انتخابی مشتری فرم‌های مربوط از سوی فرستنده تکمیل و روی مرسوله الصاق می‌شود.

پارسیده گفت: مشتری آدرس فرستنده و گیرنده را به صورت لاتین و کامل تایپ کرده و مرسوله در کارتن مخصوص (کارتن پلاست) بسته بندی و پس از آن از سوی ماموران گمرک پلمب و در نهایت رسید پستی صادر و مرسوله در سامانه بین المللی سی بی اس ( cbs ) ثبت می‌شود.

وی اضافه کرد: تمام مراحل ثبت مرسوله از لحظه قبول تا تحویل به گیرنده به ریز جزئیات در سامانه رهگیری شرکت ملی پست tracking.post.ir قابل رهگیری است و مشتریان برای پیگیری مرسوله خود می‌توانند به این آدرس مراجعه کنند.

پارسیده یادآور شد: بیشتر مرسولاتی که از طریق پست استان بوشهر ارسال می‌شود هدیه، سوغات و نمونه کالا هستند.

وی با اشاره به پاندمی کرونا گفت: مرسوله هایی که به کشور وارد می شوند ۲ هفته قرنطینه و پس از آن به مقاصد استان‌ها ارسال و تحویل به گیرنده می‌شوند البته مرسوله‌های وارد شده به کشور به سه دسته تقسیم می شوند.

وی افزود: تمامی مرسولاتی که به ایران وارد می‌شوند از سوی ماموران پست و نماینده گمرک مورد بازبینی قرار گرفته و مرسوله‌هایی که معاف از حقوق و عوارض گمرکی هستند به مقاصد ارسال و طبق مقررات توزیع می‌شوند.

مدیرکل پست استان بوشهر گفت: تعدادی از مرسوله‌ها با توجه به ارزش محتویات، از سوی نماینده گمرک محاسبه و به گمرک امانات پستی استان‌ها ارسال تا در مقصد حقوق و عوارض گمرکی از گیرنده دریافت و مرسوله تحویل شود و تعدادی از مرسوله‌ها با توجه به محتویات مرسوله در صورت نیاز به مجور گمرک امانات پستی استان‌ها،گیرنده در دفتر پستی حضور یافته تا تشریفات گمرکی به طور کامل انجام و مرسوله تحویل به گیرنده شود.

وی یادآور شد: تمام مرسوله‌های پست خارجه شامل حق توزیع و ترخیص گمرکی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)