همایش ریاضیات زیستی دامغان در سطح بین‌المللی مورد استقبال قرار گرفت


همایش ریاضیات زیستی دامغان در سطح بین‌المللی مورد استقبال قرار گرفت

سمنان-ایرنا- رییس دانشگاه دامغان گفت: همایش ریاضیات زیستی در سومین سال خود در این دانشگاه برگزار شد که در سطح ملی و بین‌المللی مورد استقبال خوب دانشجویان و دانشمندان تراز یک قرار گرفت.

عبدالعلی بصیری عصر جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: قرن جدید بر پایه زیست شناسی و علوم ریاضی شکل گرفته است که در همه علوم کاربرد دارد و دانشجویان ۲ رشته می‌توانند، با استفاده از این دانش مشکلات آینده به ویژه مشکلات محیط زیست و زیست انسان ها را رفع کنند.

وی ادامه داد: ریاضی زیستی از سال ۱۳۹۶ به صورت همایش ملی در ایران شکل گرفت که در نخستین دوره، دانشگاه نیشابور، در دومین سال خود در دانشگاه تبریز و در سال سوم به صورت ملی و بین المللی در دانشگاه دامغان برگزار شد.

بصیری اضافه کرد: این همایش به صورت مجازی برگزار شد که مخاطبانی از دانشگاه‌های مختلف ایران، ایرانیان خارج از کشور و دانشمندان کشورهای دیگر در آن حضور یافتند.

وی اظهار داشت: در کنار استقبال خود کشورهای مختلف، موسسه اکو، مرکز همکاری های بین المللی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، موسسه ISC، دانشگاه تهران و شهید بهشتی و فرهنگستان علوم از حامیان همایش بودند.

بصیری تصریح کرد: طی روزهای اخیر، سخنرانی های متعدد از سوی اساتید و دانشمندان داخلی و خارجی انجام شد که امیدواریم به اهداف خود رسیده باشیم.

رییس دانشگاه دامغان گفت: ۲۰۰ مقاله در ۱۰ محور موضوعی توسط دانشجویان به نخستین همایش بین‌المللی و سومین همایش ریاضیات زیستی ارسال شد که از این تعداد ۶۰ مقاله برای سخنرانی انتخاب شد و ۷۰ مقاله به صورت پوستر درآمده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی