ساخت گاوداری هشت هزار رأسی در خداآفرین آغاز شد


ساخت گاوداری هشت هزار رأسی در خداآفرین آغاز شد

تبریز- ایرنا- عملیات ساخت گاوداری هشت هزار رأسی کشت و صنعت شهید سلیمانی شهرستان خداآفرین با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 400 میلیارد تومانی آغاز شد.

به گزارش شنبه ایرنا، این گاوداری صنعتی با اشتغالزایی ۳۰۰ نفر در روستای «خلف بیگلو» شهرستان خداآفرین در ۲۱۰ کیلومتری شمال شرق تبریز و در داخل ناحیه منفصل محدوده منطقه آزاد ارس احداث می شود.

نماینده مردم کلیبر خداآفرین وهوراند در مجلس شورای اسلامی در آیین کلنگ زنی ساخت این گاوداری صنعتی گفت: اقتصاد کشاورزی این شهرستان با پیروی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، در مسیر امیدوار کننده‌ای قرار گرفته است.

حسین حاتمی با بیان اینکه با گشایش گمرک خداآفرین عملاً پازل تولید و صادرات در این شهرستان تکمیل می‌شود، خواستار شتاب بخشی به روند گشایش گمرک این منطقه مرزی شد.

وی گمرک را مزیت کم‌نظیری برای خداآفرین دانست و ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری‌های یک سال اخیر در این شهرستان، ضرورت گشایش گمرک خداآفرین را دو چندان کرده و بی‌گمان این گمرک نقش بسیار مهمی در رونق تولید صادرات محور ایفا خواهد کرد.

شهرستان مرزی خداآفرین در حاشیه رودخانه ارس ۳۵ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ۷۰ درصد آنها در روستاها ساکن بوده و به کشاورزی و دامداری مشغول هستند.

خداآفرین به رغم برخورداری از خاک حاصل خیز و داشتن آب فراوان، از شهرستان های محروم آذربایجان شرقی محسوب می شود؛ البته در یک دهه اخیر گام های خوبی در راستای توسعه خداآفرین به ویژه در بخش کشاورزی و با احداث شبکه پایاب سد قیزقلعه سی در آن برداشته شده است.

گمرک خداآفرین از دیگر مزیت های نسبی این شهرستان محسوب می شود که تا پارسال به دلیل در اشغال بودن اراضی قره باغ، فعالیت چندانی نداشت و به همین دلیل نیز دو سه سال قبل فعالیت آن متوقف شد، اما اکنون که اراضی اشغالی به جمهوری آذربایجان بازگشته، باکو در راستای توسعه مناسبات دوجانبه با تهران، علاقه مند به گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی از طریق احیای گمرک خداآفرین است.

مقام های ارشد کشورمان نیز در یک سال گذشته بارها بر لزوم از سرگیری فعالیت گمرک خداآفرین برای توسعه روابط با جمهوری آذربایجان تاکید کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری