پنج درصد دانش‌آموزان کردستانی زیرپوشش طرح سواد دیجیتال قرار می گیرند


پنج درصد دانش‌آموزان کردستانی زیرپوشش طرح سواد دیجیتال قرار می گیرند

سنندج- ایرنا- معاون آموزرش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اجرای طرح تحولی ارتقا مهارت برنامه نویسی و سواد دیجیتال معلمان و دانش آموزان دوره ابتدایی گفت: این طرح برای پنج درصد دانش‌آموزان ابتدایی استان اجرا می‌شود.

صدیقه عبداللهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارتقا مهارت برنامه نویسی و سواد دیجیتالی مبتنی بر الگوی تسلط دیجیتال و استانداردهای علوم کامپیوتر به عنوان طرح تحولی معاونت آموزش ابتدایی برای اولین بار در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ برای پنج درصد دانش‌آموزان استان اجرا می شود.

وی هدف از اجرای این برنامه تحولی را توانمندسازی معلمان و دانش آموزان در زمینه کاربرد فناوری‌های دیجیتال، توسعه تفکر محاسباتی و مهارت برنامه نویسی، شناخت مزایا و مخاطرات فضای مجازی، ارتقا نگرش مثبت در زمنیه لزوم آموزش و یادگیری سواد دیجیتال و تقویت مهارت‌های تولید محتواهای آموزشی دیجیتال اعلام کرد.

معاون آموزرش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: در اجرای این طرح بر رویکرد تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان تاکید شده است به این معنی که توسعه دانش، نگرش و مهارت معلمان و دانش آموزان و کاربرد آموخته ها در حل مسائل زندگی روزانه، همچنین ارتقا شایستگی دیجیتال متناسب با سن و پایه تحصیلی دانش آموزان است.

وی افزود: در این راستا ارتقا شایستگی سواد دیجیتال و مهارت برنامه نویسی هشت هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان دوره ابتدایی با همکاری ۵۰۰ نفر از آموزگاران در ۵۳ مدرسه این دوره تحصیلی توسط ۱۹ مدرس آموزش دیده در سال جاری در دستور کار قرارگرفته است.

عبداللهی اضافه کرد: با برگزاری دوره های آموزشی برای مدرسان شهرستانی و سرگروه های درسی و معلمان مجری زمینه آموزش دانش آموزان از اول بهمن برای اجرای طرح فراهم شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با آموزش و یادگیری مناسب سواد دیجیتال به معلمان و دانش آموزان زمینه حضور و زندگی موثر و مفید آنها در عصر دیجیتال فراهم شود.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که بیش از ۱۶۰ هزار نفر از این تعداد در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل