تمرکز ستاد سفرهای نوروز سال آتی در اصفهان بر نقاط کمتر شناخته شده است


تمرکز ستاد سفرهای نوروز سال آتی در اصفهان بر نقاط کمتر شناخته شده است

اصفهان - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان گفت: بیشترین تمرکز ستاد خدمات سفر امسال بر ایجاد بستر مناسب چرخه گردشگری در نقاط کمتر شناخته شده و روستایی استان اصفهان است.

به گزارش ایرنا، علیرضا ایزدی روز شنبه در دومین ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی نمود فعالیت‌های گردشگری در ایام نوروز است، اظهار داشت: به دلیل محدودیت‌های کرونایی در ۲ سال گذشته نتوانستیم خدمات شایسته انجام دهیم اما امسال شرایط مطلوب‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سفر یک فعالیت فرا بخشی است، افزود: درخواست دارم در فضای تعاملی مناسب و با بهره‌گیری از حوزه‌های بخش خصوصی و دولتی، هدف‌گذاری شایسته‌ای برای گردشگران درهمِه نقاط استان صورت گیرد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: درصدد هستیم تا شرایطی را فراهم کنیم تا ماندگاری در روستاها را بیشتر کنیم زیرا هدف ما امسال ایجاد بسترهای مناسب و ایجاد فضای نشاط اجتماعی در سایر نقاط کمتر شناخته استان در چرخه گردشگری است.

محمدعلی صلواتی معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان نیز در این جلسه بابیان اینکه بسیاری از رانندگان اتوبوس‌های جاده‌ای به دلیل نبود مسافر تغییر شغل داده و به بخش باربری رفته‌اند، بیان داشت: خرید یک دستگاه اتوبوس بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان هزینه دارد و این درحالی‌ است که ممکن است مقرون‌به‌صرفه نباشد.

وی افزود: در دوران کرونا رانندگان اتوبوس از نبود مسافر بسیار ضرر دیدند و حاضر به سرمایه‌گذاری نیستند درحالی‌که عمر مفید ناوگان اتوبوس اکنون به ۱۱ سال رسیده است.

معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان تصریح کرد: این مساله کشوری است و تاکنون مکاتبات و پیگیری‌های مختلفی راجع به نرخ بالای اتوبوس‌های مسافربری و بازدهی لازم و طبق تبصره ماده ۱۸ نوسازی ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری انجام‌شده است.

اکبر عادل مرام معاون نظارت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان نیز در این نشست گفت: درخواست داریم در تعطیلات ایام نوروز کشتارگاه‌ها فعال باشند تا بتوانند مرغ به‌روز و گرم به مردم عرضه کنند.

وی افزود:سال‌های گذشته عرضه مرغ از تاریخ گذشته و فریز شده در بازار نارضایتی‌هایی را هم برای شهروندان و هم مسافران به همراه داشت.

معاون نظارت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان تأکید کرد: از جهاد کشاورزی استان درخواست داریم کشتارگاه‌های مرغ را در ایام نوروز به‌صورت شیلی فعال کنند تا بهتر بتوانند در بازار و بازارچه‌های نوروزی مطابق مجوزهای قانونی اقدام کنند.

سرهنگ عزیز اله سپهوند رییس پلیس پیشگیری جرائم فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان نیز از فعال شدن دوربین‌های پایش درون و برون‌شهری در این منطقه خبر داد و گفت: لازم است شرایطی فراهم شود تا طریق پایش تصویری محل اسکان مسافران را برای پیشگیری از سرقت رصد کرد.

وی با اشاره به اینکه دوربین‌ها می‌توانند در کاهش سرقت از مسافران مؤثر باشند، گفت: همچنین استقرار خودروهای کمکی وامدادی درون و برون‌شهرها می‌تواند به مسافران نوروزی خدمت ارائه کند.

وضعیت نامناسب و با بسته بودن سرویس های بهداشتی بین راهی و نمازخانه ها،توجه به ساعت افزایش بازدید اماکن گردشگری اصفهان در ایام نوروز پس از محدودیت در ساعت ۱۷ عصر به بعد ،ایجاد جاذبه گردشگری برای اصفهان،تخصیص اتاق های ارزان قیمت برای مسافران نوروزی، نارضایتی اجتماعی مردم از پسماندهای جاده ای،وضعیت بیماری سالک در محل هایی همچون امام زاده اقا علی عباس(ع) و ایجاد محتوا در فضای مجازی از موارد مطرح شده در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز