استاندار همدان: تمامی مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی شود


استاندار همدان: تمامی مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی شود

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: بر اساس ابلاغیه وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا، کلاس های درس همه دانشگاه ها و مدارس باید دایر شود به ویژه برگزاری امتحانات و دفاع پایان نامه های تحصیلی به صورت حضوری باشد.

به گزارش ایرنا، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» روز شنبه در ستاد مقابله با ویروس کرونا استان همدان، افزود: موضوع خوابگاه مورد نیاز دانشجویان نباید مانعی برای بازگشایی دانشگاه ها شود البته در این راستا دانشگاه ها باید به سمت بومی گزینی پیش بروند تا میزان تقاضای خوابگاه دانشجویی کاهش یابد.

وی یادآوری کرد: تعطیلی و غیرحضوری شدن دانشگاه ها و مدارس در ۲ سال گذشته سبب افت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان شده که با توجه به تلاش دولت سیزدهم برای افزایش واکسیناسیون و ایجاد ایمنی فراگیر هم اینک شرایط لازم برای برگزاری حضوری کلاس ها و آزمون ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق واکسن، مهیا است.

استاندار همدان با بیان اینکه آزمون غیرحضوری به هیچ وجه نخواهیم داشت گفت: کمیسیون دانشجویی استانداری همدان با برگزاری نشست های متعدد به جد دنبال ساماندهی خوابگاه ها و مدیریت آنها بوده تا دانشجویان غیربومی مشکلی برای اسکان نداشته باشند.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: به طور حتم تداوم روند برگزاری غیرحضوری کلاس ها و آزمون ها لطمه شدیدی به توان و پایه های علمی کشور وارد می کند بنابراین باید مدیران دانشگاه ها و آموزش و پرورش زمینه لازم برای برگزاری حضوری کلاس ها و حضور دانشجویان در کلاس درس را فراهم کنند.

وی کنترل وضعیت واکسیناسیون اساتید، معلمان، مدیران، کادر اداری، رانندگان سرویس و نیروهای خدماتی را ضروری دانست و گفت: همچنین وضعیت رعایت فاصله فیزیکی در مدارس، استفاده از ماسک، نصب تهویه و استفاده از مواد ضدعفونی کننده بررسی شود.

استاندار همدان تصریح کرد: دستگاه تهویه مورد نیاز مدارس از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس تامین شده و مدیران مدارس دولتی نسبت به تحویل گرفتن و نصب آن در مدارس به فوریت اقدام کنند.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات و تزریق واکسن توسط کارمندان فعال در دستگاه های دولتی نیز باید با جدیت کنترل شده و در صورت بی توجهی کارمندان به این موضوع مهم بازخواست شوند.

وی خواستار استفاده از ظرفیت دهیاران برای افزایش درصد واکسیناسیون در روستاها شد و افزود: دهیاران نسبت به ترغیب و تشویق افراد بالای ۱۲ سال به تزریق واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در استان همدان تاکید کرد: برای اقناع سازی و همراه کردن افکار عمومی با سیاست های ستاد کرونا باید از همه ابزارها و وسایل موجود استفاده کرده و از پیام رسان ها، بیلبورها، رسانه ها و توان افراد و چهره های شاخص و با نفوذ برای راهنمایی و ترغیب مردم به این موضوع استفاده شود.

به گزارش ایرنا و براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند