درخواست سازمان های بین المللی از کشورهای جهان برای مداخله در پرونده حقوق بشر بحرین


درخواست سازمان های بین المللی از کشورهای جهان برای مداخله در پرونده حقوق بشر بحرین

سازمان های بین المللی از مسئولان کشورهای جهان خواستند تا برای آزادی دکتر السنکیس و مدافعان حقوق بشر و فعالان رسانه ای و اجتماعی بحرین مداخله کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الابدال، 27 سازمان بین المللی حقوق بشر از تعدادی از مسئولان جهان درخواست کرده اند تا با مقامات منامه برای آزادی فوری و بدون قید و شرط «عبدالجلیل السنکیس» وبلاگ نویس بحرینی و مدافع حقوق بشر از زندان های آل خلیفه مداخله کنند.

السنکیس از هشتم ژوئیه 2021 میلادی در اعتراض به بدررفتاری و درخواست مجدد بازگرداندن تحقیقات دانشگاهی اش که در طول چهارسال آن را در زندان آماده کرد، اعتصاب غذا کرد. مسئولان زندان جَو بحرین این تحقیقات را مصادره کردند.

این سازمان ها در نامه ای خطاب به مقامات تعدادی از کشورها از جمله «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا، «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا اعلام کردند: مصادره طولانی مدت و خودسرانه کتاب دکتر السنکیس مجازاتی ناعادلانه است. مقامات آل خلیفه باید حمایت از حقوق او از جمله بازگرداندن مالکیت معنوی و ازسرگیری تماس های ویدیویی را تضمین کنند.

این سازمان ها از جمله عفو بین الملل و مرکز اروپایی دموکراسی و حقوق بشر از مقامات کشورهای جهان خواستند تا آزادی فوری و بدون قید و شرط دکتر السنکیس و تحویل فوری او به خانواده اش و آزادی همه افراد از جمله مدافعان حقوق بشر و فعالان مخالف و روزنامه نگاران که به دلیل استفاده از حق آزادی تشکل‌ها و جمعیت هاو تجمع مسالمت آمیز و آزادی عقیده و بیان زندانی شدند، انجام شود.

حسین عبدالله، مدیر اجرایی سازمان آمریکایی ها به منظور حقوق بشر و دموکراسی در بحرین اعلام کرد: آمریکا مدعی است که در سیاست خارجی خود بر حقوق بشر تمرکز دارد، اما هنوز آزادی دکتر السنکیس را خواستار نشدند. این آزمون برای نشان دادن چگونگی برخورد واشنگتن با نزدیک‌ترین متحدان خود در هنگام نقض حقوق بشر است. ما این تعهدات را با عمل قضاوت خواهیم کرد نه گفتار.

«سید احمد الوداعی» مدیر موسسه حقوق و دموکراسی بحرین در توضیح این نامه نوشت: پس از گذشت بیش از شش ماه از درخواست ها و تماس های مستمر از دولت بحرین برای بازگرداندن تحقیقات السنکیس به خانواده اش، این درخواست ها با گوش های ناشنوا مواجه شد.اکنون زمان آن رسیده است که مسئولان کشورهای مدعی دموکراسی به ویژه نزدیک ترین متحدان بحرین از جمله آمریکا و انگلیس به مقامات این کشور برای کاهش درد و رنج السنکیس اعمال فشار بیاورند و از آسیب رسیدن به او که زندگی اش تهدید می شود، جلوگیری شود.

عبدالجلیل السنکیس پس از یورش دهها نظامی به منزلش در منامه در 17 مارس 2011 میلادی به دلیل مشارکت در انقلاب 14 فوریه بازداشت شد. دادگاه نظامی وی را در ژوئن 2011 میلادی به حبس ابد محکوم کرد. این حکم در سال 2012 توسط دادگاه تجدید نظر و در سال 2013 میلادی توسط دادگاه فرجام خواهی تایید شد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا