38 فوتی ناشی از کرونا طی دی‌ماه در آذربایجان‌غربی ثبت شد


38 فوتی ناشی از کرونا طی دی‌ماه در آذربایجان‌غربی ثبت شد

ارومیه- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طی دی ماه گذشته، 38 مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان ثبت شده که بیشترین موارد مربوط به ارومیه بود.

محمدامین ولیزاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت، هشت فوتی در ارومیه، ۶ فوتی در سلماس، سه فوتی در هریک از شهرستان های پیرانشهر، نقده و خوی و ۲ فوتی در شهرستان های مهاباد، ماکو، سردشت و میاندوآب به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: در شهرستان های پلدشت، چایپاره، بوکان، چالدران، شاهین دژ، شوط و اشنویه نیز طی این مدت تنها یک فوتی گزارش شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: خوشبختانه در این مدت در شهرستان تکاب، هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا نداشتیم که امیدواریم این روند ادامه یابد.

ولیزاد گفت: طی دی ماه امسال، هشت روز بدون فوتی کرونایی داشتیم ولی در روزهای ششم و هفتم نیز هرکدام چهار فوتی گزارش شد.

وی افزود: در نیمه دوم دی ماه تنها ۹ فوتی در آذربایجان غربی گزارش شد که هشت روز بدون فوتی، پنج روز تنها با یک فوتی و ۲ روز هم با ۲ فوتی همراه بود.

وی بیان کرد: در نیمه دوم دی ماه امسال سلماس با سه فوتی، خوی با ۲ نفر و ارومیه، مهاباد، شوط و شاهین دژ با یک فوتی بیشترین تعداد را در این خصوص داشتند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در نیمه دوم دی، ۱۱ شهرستان میاندوآب، تکاب، بوکان، پیرانشهر، نقده، اشنویه، سردشت، ماکو، پلدشت، چایپاره و چالدران فوتی کرونایی نداشتند.

ولیزاد اظهار امیدواری کرد که با افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم، شاهد تداوم روند کاهشی مبتلایان، بستری شدگان و فوتی ها در استان باشیم .

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در برخی روزهای کرونایی حتی تعداد فوتی های بالای ۵۰ نفر را نیز تجربه کرده بود و در پیک پنجم نیز در برخی روزها، بیش از ۲۰ فوتی فقط در ارومیه به ثبت می رسید.

تاکنون هفت هزار و ۲۵۴ نفر در آذربایجان غربی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند که ۵.۵ درصد کل فوتی های کشور را شامل می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟