لایحه بودجه 260 هزار میلیارد ریالی مشهد تقدیم شورای شهر شد


لایحه بودجه 260 هزار میلیارد ریالی مشهد تقدیم شورای شهر شد

مشهد- ایرنا- شهردار مشهد لایحه بودجه 260 هزار میلیارد ریالی سال آینده مشهد را به شورای اسلامی این شهر تقدیم کرد.

عبدالله ارجائی روز یکشنبه در بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر مشهد گفت: درآمدهای عمومی بودجه سال آینده این شهر ۱۱۰ هزار میلیارد ریال، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای ۴۰ هزار و ۱۲۶ میلیارد ریال، واگذاری دارایی‌های مالی ۷۰ هزار و ۷۲۷ میلیارد ریال، خالص منابع سازمانها و شرکتهای تابعه ۱۰ هزار میلیارد ریال و مازاد منابع بر مصرف دوره‌های قبل ۲۰ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آتی توجه ویژه‌ای به درآمدهای پایدار شده است افزود: تلاش کردیم درآمدهای پایدار شهری از ۴۰ درصد به ۴۶ درصد افزایش پیدا کند. سهم درآمدهای پایدار شهر مشهد بطور میانگین ۱۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری است و در این زمینه پیشگام هستیم.

شهردار مشهد ادامه داد: صرفه‌جویی از نکات بارز بودجه سال آتی است، در عین حال هیچ کاهشی در ارتباط با مسائل رفاهی، حقوق و دستمزد نیروها انجام نشده است و در سازمان ۳۰ هزار نفری شهرداری برای تحقق این صرفه جویی نیازمند حرکت جهادی و عالمانه همگان هستیم.

وی گفت: رعایت الگوی اولویت‌بندی برنامه‌ها در توزیع بهینه منابع، توجه ویژه به زیرساختهای مرتبط با سلامت و نشاط و ورزش بانوان، مناسب سازی فضاهای شهری، ورزش و نشاط گروهی مرتبط با نیاز معلولان و تمرکز بر بازپرداخت بدهی‌های بانکی از جمله ویژگیهای بودجه سال آتی است.

ارجائی افزود: اصلاح بخشی از نظام تعیین عوارض و تعرفه بهای خدمات امتیازات و زیرساختهای شهری بر اساس بهای تمام شده، تهیه و تدوین بودجه با رویکرد منطقه و محله محوری، توجه به طرحهای توسعه نواحی کم برخوردار و تعیین تکلیف طرحهای نیمه تمام و متوقف کردن طرحهای فاقد مطالعه یا با ارزش افزوده کمتر، از دیگر ویژگیهایی است که در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: انطباق بودجه پیشنهادی با رهیافت دوره ششم شورای شهر، افزایش اختیارات مدیران مناطق و تمرکززدایی از ستاد، شفافیت بخشی به بودجه، هوشمندسازی، اهتمام به انضباط مالی، استفاده از روشها و ابزارهای متنوع تامین مالی و تلاش برای پرداخت بدهی ها و مطالبات پیمانکاران هم از جمله ویژگیهای بودجه سال آتی است.

شهردار مشهد گفت: احداث و تجهیز خطوط ریلی، احداث و تجهیز معابر سواره رو، احداث و تجهیز فضای سبز، توسعه زیرساختهای اتوبوسرانی، احداث تقاطع غیرهمسطح سواره رو، تامین توقفگاههای عمومی، خرید ناوگان و احداث ایستگاه آتش نشانی، احداث و تجهیز مراکز فرهنگی، طراحی و اجرای سرویس های شهر هوشمند و پیاده رو سازی و تامین تقاطع های غیر همسطح عابر پیاده نیز از سرفصلهای مهم طرحهای عمرانی بودجه سال آینده است.

توجه به حاشیه شهر

نایب رییس شورای شهر هم گفت: توجه به مسائل حاشیه شهر، شاه بیت فعالیت های ما است. امیدواریم با اقداماتی که انجام می‌شود این مناطق هر چه بیشتر به متن نزدیک شوند.

مهدی ناصحی افزود: شورای شهر توجه ویژه ای نیز به بانوان دارد و در این راستا کمیسیون بانوان و خانواده را تشکیل داده‌ایم.

ارائه ۳۵ خدمت به بانوان

رییس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد هم در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا گفت: در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ۳۵ خدمت ویژه به بانوان مشهدی ارائه می‌شود.

فاطمه سلیمی افزود: در این راستا استفاده از قطارشهری و اتوبوس، ثبت نام و عضویت در کتابخانه‌های عمومی، بازید از اماکن تاریخی، فرهنگی و موزه‌های زیرنظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) برای بانوان مشهد رایگان است.

وی ادامه داد: ارائه خدمات نیمه بها در مراکزی نظیر هتل‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی زیر نظر میراث فرهنگی استان از دیگر خداماتی است که در این روز برای بانوان در نظر گرفته شده است.

در این نشست همچنین نامگذاری چند خیابان مشهد به نام شهدا به تصویب رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا