حباب گیلان برنده سه جایزه اصلی جشنواره انگلستان شد


 حباب   گیلان برنده سه جایزه اصلی جشنواره انگلستان شد

رشت – ایرنا –فیلم کوتاه «حباب» به کارگردانی حامد اریب، برنده سه جایزه اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم آرتیسان Artisan Film Festival  استراتفورد، در انگلستان شد. 

مدیرروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان روز یکشنبه ضمن اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: برنده جایزه ویژه هیات داوران برای بهترین فیلم، جایزه بهترین فیلم‌نامه و بهترین طراحی پوستر جوایزی هستند که فیلم حباب موفق به دریافت آنان شده است.

قاسم مصفا افزود: فیلم کوتاه حباب به عنوان نماینده ایران در این جشنواره حضور داشت و مراسم اختتامیه این جشنواره در تاریخ ۲۰ ژانویه سال‌جاری میلادی در استراتفورد برگزار شد.

وی اظهار داشت: فیلم کوتاه حباب، که به تهیه‌کنندگی حامد اریب و همکاری شرکت سینمایی «لوتوس فیلم» از کشور هلند و شرکت فیلم‌سازی «سیکا فیلم» تهیه شده است، روایت مردی است که کشور خود را بی خبر و خداحافظی ترک می‌کند، و اکنون در غربت، مادر، پاسخش را نمی‌دهد؛ «حباب» روایت سرگشتگی انسان است که در غربت تجربه می‌کند، روایت جبر و غربت و برای یافتن راهی برای ادامه زندگی تلاش می‌کند، ولی مهاجرت و غم غربت ویرانگر است و زندگیِ در تعلیق.

جشنواره بین المللی فیلم آرتیسان Artisan IFF در معرفی خود در سایت رسمی خود می نویسد: جشنواره آرتیسان در شهر تئاتر - استراتفورد - زادگاه ویلیام شکسپیر، برگزار می‌شود، ما با آگاهی و اشتیاق به سختی‌هایی که برای خلق فیلم‌های مستقل تحمل می‌شوند، واقفیم، و همه فیلم‌ها را مشتاقانه در یک رقابت حرفه‌ای در نظر می‌گیریم، ما به دنبال قصه‌های اصیل و چشم اندازهای نو در سینمای مستقل جهان هستیم، با فرم‌هایی نو و بدیع.
فیلم کوتاه «حباب» به کارگردانی حامد اریب، پیش از موفق شده بود که ۱۲ جایزه از جشنواره های بین‌المللی کسب کند: جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و فیلمنامه از فستیوال FFTG ۲۰۲۰ نیویورک، بهترین فیلم مستند کوتاه جشنواره برلین ایندی ۲۰۲۱ - جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم کودکان آریایی جیپور هندوستان ۲۰۲۱ - جایزه بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه و بهترین تدوین جشنواره فیلم مستقل برزیل و جایزه بهترین فیلم ترکیبی و بهترین فیلمبرداری از جشنواره حلقه طلایی Golden Reel سنگاپور.

این فیلم کوتاه داستانی در کشورهای ترکیه و ایران تصویربرداری و تولید شده است و مدت زمان این فیلم ۲۱ دقیقه است.
عوامل فیلم: نویسنده و کارگردان: حامد اریب، فیلمبردار: حسین بدرطالعی، مشاور کارگردان: کیهان خانجانی، دستیار کارگردان: فاطمه مهدی پور، مترجم: دکتر اسماعیل اریب، بازیگر: کوروش رنجبر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کویر دل