طرح شناسایی اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان آغاز شد


طرح شناسایی اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان آغاز شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: طرح شناسایی و برخورد با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی با فراخوان این وزارت بر اساس مفاد قانون کار در قالب یک پویش در کشور از سوی گشت‌های مشترک بازرسان کار و کارشناسان دستگاه‌های وظیفه مدار در این طرح به اجرا درآمد.

به گزارش ایرنا مهرداد جهاندیده روز یکشنبه در آیین شروع بکار طرح شناسایی اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی اظهارداشت: ۱۰ گروه متشکل از بازرسان کار و دیگر کارشناسان مربوطه بصورت سرزده از واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی سراسر استان سیستان و بلوچستان بازدید می‌کنند.
وی تصریح کرد: رویکرد راهبردی وزارت متبوع حفظ و صیانت از نیروی کار است و این مهم در سیستان و بلوچستان به شکل جدی و به‌عنوان اولویت دنبال می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در ۱۰ ماه گذشته سالجاری حدود یکهزار مورد بازرسی از سوی بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در راستای شناسایی و برخورد با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی انجام شده است.
وی افزود: در این بازرسی ها ۴۱۶ تبعه غیرمجاز شناسایی و ۴۹ کارفرما هم که از این افراد بعنوان نیروی کار بهره می بردند به مراجع قضایی معرفی شدند.

جهاندیده خاطرنشان کرد: با توجه به تعیین حداقل دستمزد روزانه در سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۸۸۵ هزار و ۱۶۵ ریال، مطابق با بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که به صورت غیر مجاز از نیروی کار خارجی استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به ۵ برابر حداقل دستمزد یعنی ۴ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۸۲۵ ریال برای هر روز اشتغال جریمه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟