چگونه جوش روی بازو را از بین ببریم؟


چگونه جوش روی بازو را از بین ببریم؟

جوش های بازو به علل مختلفی بر روی پوست ظاهر می شوند و هر کدام نشان دهنده ی یک وضعیت خاص و جدی در بدن ما هستند. علت جوش بازو بسیار حائز اهمیت است زیرا درمان جوش بازو در هر مورد متفاوت از دیگری می باشد.

روش‌های از بین بردن جوش‌های بازو چیست؟

جوش ها یک مسئله شایع پوستی برای افراد در هر سنی هستند.در حالی که جوش های صورت، پشت، گردن، سینه و شانه ها بیشتر دیده می‌شوند.حتی می توانند روی بازوها نیز ایجاد شوند.اگر بر روی بازوی خود برجستگی های قرمز مشاهده کردید، احتمال زیادی وجود دارد که یک جوش معمولی روی بازوی خود داشته باشید.

جوش، از علائم آکنه است که در اثر باز شدن منافذ ایجاد می‌شود.که باعث می‌شود باکتری ها، پوست مرده یا چربی وارد منافذ شوند، که در نتیجه می تواند بدن شما را تحریک کند.بدن شما شروع به مبارزه با مواد خارجی موجود در منافذ می‌کند. این همان چیزی است که باعث ایجاد یک برجستگی قرمز می‌شود.گاهی اوقات برجستگی قرمز یک سر پر از چرک ایجاد می‌کند.

دلایل شایع ایجاد جوش روی بازو

پوست ما می‌تواند بسیار حساس باشد. این بدان معناست که دلایل و عوامل زیادی در ایجاد جوش روی بازوها وجود دارد.از هر ۵ نفر، چهار نفر در دوران نوجوانی و بزرگسالی تحت تأثیر آکنه قرار گرفته اند.

چگونه جوش روی بازو را از بین ببریم؟

تغییر یا عدم تعادل هورمونی:
در دوران بلوغ، بدن یک نوجوان تغییرات هورمونی زیادی را تجربه می‌کند. افزایش هورمون ها می‌تواند باعث ایجاد چربی‌های طبیعی در بدن شود.این چربی‌ها به ایجاد جوش یا آکنه کمک می‌کنند.

بهداشت:
اگر یک روتین مناسب مراقبت از پوست را دنبال نمی‌کنید، ممکن است جوش های بیشتری ظاهر شوند.هنگامی که بدن خود را می‌شویید، سلولهای مرده و چربی آن را از بین می‌برید.اگر بدن خود را به اندازه کافی مکرر نمی‌شویید، پوست مرده می‌تواند به وجود آمده و جوش های بیشتری ایجاد کند.

محصولات مراقبتی:
برخی از محصولات مراقبت از پوست می‌توانند باعث ایجاد جوش شوند.اگر از محصولی استفاده می‌کنید که منافذ پوستی شما را مسدود می‌کند، متوجه افزایش مشکلات پوستی خواهید شد.

لباس تنگ:
عرق می‌تواند منافذ پوست شما را مسدود کرده و باعث جوش زدن شود. اگر لباس تنگ می پوشید‌، عرق برای برون ریزی جایی ندارد.در صورت امکان از پوشیدن لباس تنگ خودداری کنید. اگر لباس تنگ می‌پوشید، پس از اتمام فعالیت خود حتماً لباس را درآورده و بدن خود را بشویید.

حتماً بخوانید:
چگونه جوش روی بازو را از بین ببریم؟

درمان آکنه (جوش های شدید)پوستی در آقایان

چگونه آکنه را درمان کنیم ؟ با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با برخورد آکنه یا همان جوش آشنا شوید. مقدمه ای در مورد جوش یا آکنه در مردان جوش یا…

درمان جوش روی بازو

درمان جوش روی بازوی شما کاملاً ساده است. یک جوش به طور معمول به خودی خود بهبود می‌یابد، اما اگر تعداد زیادی جوش روی بازوی خود دارید، ممکن است نیاز باشد که به پزشک مراجعه کنید.

در اینجا چند نکته برای کمک به بهبود جوش وجود دارد:

آن را لمس نکنید. روغن و باکتری های موجود در دست شما می‌توانند باعث عفونت بیشتر شوند.
از آفتاب پرهیز کنید، زیرا قرار گرفتن در معرض آفتاب پوست شما را به تولید چربی که ممکن است باعث آکنه بیشتر شود، تحریک می‌کند.
از لوسیون یا کرم های ضد آکنه بدون نسخه که حاوی سالیسیلیک اسید یا بنزوئیل پراکسید هستند استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که اگرچه این موارد ممکن است آکنه شما را پاک کنند اما می‌تواند باعث خشکی پوست شما شود.
جایی که جوش زده اید را تمیز نگه دارید، اما زیاد شستشو نکنید. شستشوی بیش از حد ممکن است باعث تحریک شود که باعث می‌شود قرمزتر یا متورم شود.
جوش خود را فشار ندهید. این عمل می‌تواند باعث تحریک و در نهایت ایجاد زخم شود.

چگونه جوش روی بازو را از بین ببریم؟

پیشگیری از جوش روی بازو

جوش بسیار رایج است!حسن آن این است که روش های زیادی وجود دارد که میتوانید از بروز جوش جلوگیری کنید. برخی از روش های معمول جلوگیری از جوش عبارتند از:

شستن پوست بعد از فعالیت بدنی اجرای یک روتین منظم پوست اجتناب از محصولات پوست چرب یا مرطوب کنندگی بیش از حد از ومسایل شخصی دیگران مثل حوله و لوازم اصلاح استفاده نکنید اگر اهل ورزش هستید حتما قبل از استفاده از دستگاه های ورزشگاه آن ها را ضد عفونی کنید و از ملحفه شخصی روی آنها استفاده کنید. جوش ها را فشار ندهید و آنها را لمس نکنید: زیرا این عفونت ها پخش شده و سایر نقاط را نیز آلوده می کنند. زیاد در معرض آفتاب قرار نگیرید زیرا در زمانی که زیر نور خورشید هستید پوست چربی بیشتری تولید می کند.همچنین در صورت قرار گرفتن در معرض خورشید حتما ضد آفتاب مناسب بزنید. بیش از حد بدن و صورت خود را نشوئید: وقتی بیش از حد بدن شسته شود در نتیجه پوست خشک می شود و پوست برای برگرداندن آب و نرم کرددن پوست چربی بیشتری تولید می کند و تعادل ترشح چربی آن بهم می خورد.

آیا برجستگی های روی بازوها لزوما جوش است؟

ممکن است این برجستگی‌ها جوش نباشد و یکی از موارد زیر باشد:

کراتوز:
کراتوز پیلاریس به صورت برجستگی های کوچک ظاهر می‌شود. ممکن است یک حلقه صورتی کوچک در اطراف آنها باشد. علت آنها کراتینه اضافی است که فولیکول های مو را متصل می‌کند.با مرطوب سازی یا استفاده از کرم های استروئیدی می‌توانید این مشکل را درمان کنید.

کهیر:
کهیر می‌تواند به صورت برجستگی های قرمز و برجسته ظاهر شود. اگر برجستگی های شما خارش دار است، ممکن است به جای جوش، کهیر باشد.کهیر در اثر استرس یا واکنش آلرژیک ایجاد می‌شود و معمولاً خود به خود از بین می‌رود.

گرانولوما:
گرانولوما برجستگی های صاف و قرمز رنگی است که روی پوست ظاهر می‌شود. این برجستگی ها به راحتی خونریزی می‌کنند.علت آنها در حال حاضر مشخص نیست، اما آنها معمولاً خود به خود از بین می‌روند. موارد جدی توسط جراحی، لیزر یا کرم درمان می‌شود.
عفونت استاف:عفونت های استاف معمولاً در اثر تماس پوست با پوست با فردی که به باکتری استافیلوکوک آلوده است، ایجاد می‌شود. این یک عفونت جدی است و باید توسط یک متخصص پزشکی درمان شود.

درمان‌های خانگی جوش بازو

روغن زیتون روغن نارگیل آلوئه ورا ماست و صدر

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان