اهدای 427 فقره جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در خراسان شمالی


اهدای 427 فقره جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در خراسان شمالی

طی امروز 427 فقره جهیزیه به مناسبت روز زن توسط کمیته امداد به افراد تحت پوشش این نهاد در خراسان شمالی اهدا شد.

محمدرضا حسین نژاد در مراسم اهدای ۴۲۷ فقره جهیزیه میان نوعروسان تحت پوشش این اداره کل که سوم دی ماه در بجنورد برگزار شد، گفت: اهمیت این مراسم علاوه بر اینکه مقارن با ولادت حضرت فاطمه(س) شده، پیوند دادن و تشکیل خانواده نیز است.

وی افزود: زمانیکه تمامی نظریه پردازان دنیا قصد دارند تا از لحاظ فکری از یک جامعه صحبت کنند تکیه آن ها بر موضوع خانواده به خصوص زنان آن جامعه است.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: اگر جامعه را سمتی سوق دهیم که ازدواج های دیر هنگام در آن صورت گیرد در حقیقت فرآیند فرزندآوری را به تاخیر انداخته ایم که در این صورت جامعه از مسیر خود خارج می شود.

وی ادامه داد: در گذشته زمانیکه یک دختر و پسر با یکدیگر ازدواج می کردند خانواده های آن ها کمک می کردند تا مقدمات زندگی آن ها فراهم شود که اهدای جهیزیه از سوی کمیته امداد به مددجویان تحت پوشش نیز در راستای همان اقدام است.

نماینده عالی دولت در استان افزود: برگزاری جشن دانشجویی در دانشگاه ها نیز در راستای همین اقدام است که ازدواج زودهنگام و کمک به زوج های جوان را تشویق می کند.

وی تصریح کرد: اگر در قسمتی از جامعه افرادی را می بینیم که با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند به تبع این افراد بر سایر افراد و یا بخش های جامعه نیز تاثیر می گذارند که راه برون رفت از آن این است که این افراد خودشان مولد شوند و در ادامه در فروش محصولاتشان نیز دخالت داده شوند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری امام جمعه بجنورد نیز در ادامه این مراسم به ولادت حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: برخی از افراد الگو هستند اما به صورت موقت؛ اما تعدادی از شخصیت ها همچون حضرت فاطمه(س) برای همیشه الگو خواهند ماند و جایگزینی نخواهند داشت.

وی با اشاره به جمله بهشت زیرپای مادران است، اظهار کرد: بهشت زیرپای مادرانی است که فرزندانی همچون شهید حججی و شهید سلیمانی تربیت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نوری با بیان اینکه یکی از ویژگی های حضرت فاطمه(س) فرزندآوری است، ادامه داد: حضرت فاطمه (س) ۹ سال با امام علی(ع) زندگی و پنج فرزند هدیه کردند.

امام جمعه بجنورد تاکید کرد: به جامعه اهل بیت را کمک کنید چراکه اگر روند کاهشی فرزندآوری در جامعه همین طور ادامه یابد با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: کاهش نرخ جمعیت خطرناک است و باید خانواده ها به سوی فرزندآوری گام بردارند.

مجید الهی راد مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی نیز در ادامه جلسه اظهارکرد: در این استان بیش از ۳۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش این اداره کل وجود دارد.

وی افزود: ۵۹۸۰ طرح اشتغال تحت نظارت این اداره کل توسط بانوان در حال انجام است.

به گفته الهی راد، طی امسال پرداخت تسهیلات برای اجرای ۱۴۷۷ طرح اشتغال برای بانوان، انجام شده است.

وی ادامه داد: امروز ۴۲۷ فقره جهیزیه با اعتبار هشت میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان به نوعروسان تحت پوشش این اداره کل اهدا می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟