95درصد مسیرهای روستایی آذربایجان‌غربی درگیر برف بود/ مسیر54روستا درحال بازگشایی


95درصد مسیرهای روستایی آذربایجان‌غربی درگیر برف بود/ مسیر54روستا درحال بازگشایی

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 95 درصد مسیرهای 2 هزار و 700 روستای دارای سکنه استان طی یک هفته اخیر درگیر برف و حتی کولاک بودند، گفت: فقط مسیر 54 روستا بسته باقی مانده که آن هم در حال بازگشایی است.

ارسلان شکری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسیرهای روستاها برحسب میزان بارش صورت گرفته و تداوم بارش، یک تا سه بار برف روبی شده و این روند در برخی مناطق همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی هشت هزار کیلومتر راه روستایی دارد که بیش از ۹۵ درصد آن برف روبی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: علاوه بر روستاها، سه هزار کیلومتر جاده بین شهری و ۶۵۰ کیلومتر مسیر برف گیر در گردنه ها نیز بارها طی هفته جاری برف روبی شده که اقدامی ارزشمند از سوی راهداران به شمار می رود.

شکری بیان کرد: طی یک هفته اخیر به صورت متناوب در ۱۸ گردنه آذربایجان غربی شاهد کولاک برف و یخبندان بودیم که بازگشایی آنها در سریع ترین زمان انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر همه راه های اصلی آذربایجان غربی باز است، گفت: این در حالی است که عملیاتی سنگین طی یک هفته جاری در راه های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان انجام شد.

وی افزود: در شهرستان های اشنویه، پیرانشهر، سردشت، مهاباد، میاندوآب، بوکان، شاهین دژ و تکاب و همچنین بخش های سیلوانا و صومای برادوست ارومیه، صفائیه و الند خوی و شهرستان چالدران شاهد ارتفاع یک متری برف بودیم که نشان دهنده شدت بارش هاست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اضافه کرد: در این عملیات ۶۸ اکیپ راهداری با ۴۲۰ دستگاه ماشین آلات و همچنین ۵۰ دستگاه ماشین آلات اجاره ای بخش خصوصی به کار گرفته شد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی طی یک هفته اخیر شاهد بارش متناوب برف بود و همه شهرستان های آذربایجان غربی جز بخشی از شهرستان های شوط، پلدشت و ماکو تحت تاثیر این بارش قرار داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟