بکارگیری اتباع خارجی ساکن گنبدکاووس بدون اخذ مجوز ممنوع است


بکارگیری اتباع خارجی ساکن گنبدکاووس بدون اخذ مجوز ممنوع است

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس گفت که بکارگیری اتباع خارجی دارای مجوز اقامت در واحدهای صنفی تولیدی، صنعتی، کشاورزی و ساختمانی این شهرستان بدون کسب مجوز از مراجع ذیصلاح ممنوع است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدی بدراق نژاد روز یکشنبه در حاشیه گشت مشترک دستگاه‌های متولی از برخی واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی گنبدکاووس به خبرنگاران اظهار داشت: براساس قانون، بکارگیری اتباع خارجی در واحدهای صنفی توسط کارفرمایان باید با مجوز فرمانداری، انتظامی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گیرد.

وی افزود: کارفرمایانی که بدون مجوز اقدام به بکارگیری اتباع خارجی در واحد صنفی خود کنند به ازای هر روز اشتغال تا پنج برابر حداقل دستمزد روزانه قانون کار جریمه نقدی می‌شوند و در صورت تکرار واحد صنفی آنها پلمب خواهد شد.

بدراق نژاد اضافه کرد: هم اکنون هزار و ۳۰۰ نفر از اتباع خارجی دارای مجوز اقامت و کارت اشتغال در گنبدکاووس در واحدهای صنفی اعم از تولیدی، صنعتی، کشاورزی و ساختمانی این شهرستان مشغول کار هستند.

وی گفت: بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه نمایندگانی از فرمانداری و انتظامی گنبدکاووس به صورت مستمر از واحدهای صنفی، تولیدی، کشاورزی و ساختمانی شهرستان بازدید و درصورت مشاهده بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز و بدون کارت اشتغال با کارفرمای متخلف برخورد خواهند کرد.

بکارگیری اتباع خارجی ساکن گنبدکاووس بدون اخذ مجوز ممنوع است

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس با مثبت دانستن همکاری واحدهای صنفی این شهرستان در بکارگیری اتباع خارجی دارای مجوز اقامت و کارت اشتغال، یادآور شد که از ابتدای امسال تاکنون تنها چند مورد تخلف مشاهده شد که متخلفان به پرداخت ۲۸۰ میلیون ریال جزای نقدی تعزیر شدند.

اتباع خارجی ساکن گلستان فقط مجاز به اقامت و اشتغال در گرگان و گنبدکاووس هستند.

شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری