رشد 30 درصدی چاپ کتاب در لرستان


رشد 30 درصدی چاپ کتاب در لرستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از رشد 30 درصدی چاپ کتاب در استان خبر داد.

احمد حسین فتایی در مراسم رونمایی از تازه های نشر لرستان از سری برنامه‌های جنبی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران که صبح امروز یکشنبه سوم بهمن ماه در سالن جلسات شهید حیدریان برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر، گفت: از ابتدای سال جاری برنامه‌های متنوع بسیاری را در حوزه کتاب برگزار کرده‌ایم که از آن جمله می توان به برگزاری هشتمین دوره جایزه انتخاب کتاب سال لرستان پس از وقفه‌ای طولانی مدت اشاره کرد.

وی افزود: دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم تا دهم بهمن ماه برگزار است که طی آن ۱۵ برنامه جنبی توسط معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد ناشران لرستانی در این نمایشگاه، انتظار داریم آمار کتاب‌های صادره و به فروش رسیده استان از کتاب‌های وارد شده و خریداری شده بیشتر باشد.

فتایی در ادامه با اشاره به رشد ۳۰ درصدی انتشار کتاب در لرستان طی ده ماهه نخست سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: در ده ماهه نخست سال گذشته ۱۹۸ عنوان کتاب در استان به چاپ رسید که این آمار در همین بازه زمانی سال جاری به ۲۵۸ عنوان افزایش یافته و امیدواریم تا پایان سال به سیصد عنوانی برسد که در ابتدای سال برنامه ریزی کرده‌ایم.

در بخش دیگری از این مراسم معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: یکی از مهمترین تفاوت های این دوره از نمایشگاه، برگزاری «پویش نذر کتاب» است که طی آن خیرین فرهنگی می‌توانند نسبت به خرید کتاب برای محرومین، روستاییان و علاقه‌مندانی که توانایی خرید ندارند اقدام کنند.

رضا نیازی بیان کرد: تلاش کرده‌ایم در قالب برنامه‌های جنبی نمایشگاه از ظرفیت ناشران، نویسندگان و فعالان فرهنگی استان بهره ببریم و شرایط همکاری ایشان در برنامه‌های حوزه کتاب را فراهم آوریم.

در پایان این مراسم از ۱۹ عنوان کتاب های تازه منتشر شده توسط انتشارات هاویر، شاپورخواست و سنگ نبشته خرم‌آباد و پیشوک کوهدشت رونمایی شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...