19 نفر طی پنج سال گذشته بر اثر غرق شدگی در تفت فوت کردند


19 نفر طی پنج سال گذشته بر اثر غرق شدگی در تفت فوت کردند

یزد-ایرنا- رییس مرکز بهداشت تفت گفت: متأسفانه از سال 95 تاکنون 19 نفر بر اثر غرق شدگی در شهرستان فوت کردند که هشت نفر آنها زیر 6 سال بودند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا میرشمسی روز دوشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی تفت افزود: ۳۷۰ استخر کشاورزی در سطح شهرستان وجود دارد که تنها ۴۵ مورد از آنها دارای حفاظ هستند.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت اعتباری که وجود دارد استخرهای اولویت دار برای حصارکشی مشخص شده اند تا نسبت به آن اقدام شود.

رییس مرکز بهداشت تفت افزود: متولی برخی از استخرهای شهرستان مشخص نیست که باید تعیین شود و همچنین از بخشداران و دهیاران انتظار می رود نسبت به تأمین اعتبار برای حصارکشی، اطلاع رسانی و حساس سازی خانواده ها اقدام کنند.

همچنین در این نشست رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان طرح صیانت از جمعیت را مهم خواند و افزود: در اردیبهشت سال ۹۲ رهبر انقلاب سیاست های جمعیتی را ابلاغ کردند که تاکنون اجرا نشده است.

سید محمود واعظ پور ادامه داد: کاهش رشد جمعیت زنگ خطری برای کشور، استان و شهرستان است و بنا به قانون همه مسوولان باید این موضوع را پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: در بین شهرستان های استان کمترین میزان رشد جمعیت برای تفت وجود دارد و سالمندی رو به افزایش است.

دبیر شورای سلامت شهرستان بالا رفتن سن ازدواج، کاهش میزان تولد، افزایش میزان مرگ و میر، افزایش تعداد طلاق، کاهش تعداد ازدواج، وضعیت اقتصادی و اشتغال بانوان در شغل هایی که مناسب آنها نیست را مهمترین علل کاهش رشد جمعیت عنوان کرد.

وی متوسط سن ازدواج در شهرستان تفت را برای دختران ۲۳ سال و برای پسران ۲۷ سال ذکر کرد.

واعظ پور تأکید کرد: لازم است با تولید فیلم، سریال و مستند، تولید محصولات فرهنگی، تبلیغات محیطی و استفاده از فضای مجازی نسبت به خطر کاهش رشد جمعیت و تبلیغ فرزندآوری اقدام شود.

سرپرست فرمانداری تفت هم در این نشست از مسوولان اداره های مختلف خواست طی جلسات و برنامه هایی نسبت به حساس سازی و آگاه کردن مردم اقدام کنند.

محمد دهشیری افزود: در جلسات باید مصوباتی با قابلیت اجرایی داشتن تصویب شود و مسوول و زمان اجرای آن نیز مشخص باشد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی