نوروزی: شافعی به دلیل درخواست تفحص مجلس از اتاق بازرگانی، علیه مجلس هجمه کرد


نوروزی: شافعی به دلیل درخواست تفحص مجلس از اتاق بازرگانی، علیه مجلس هجمه کرد

نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید تحقیق و تفحص ها اثر گذار باشد، گفت که مسوول اتاق بازرگانی به دلیل درخواست تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی علیه مجلس هجمه کرد.

به گزارش ایسنا، رحمت الله نوروزی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) و در جریان بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت سیاحتی علیصدر همدان در تذکری گفت: تحقیق و تفحص هایی از خرداد سال ۱۳۹۹ تا به حال مطرح شده اما گزارش آن به مجلس ارائه نشده است.

وی ادامه داد: مسوول اتاق بازرگانی به خاطر درخواست تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی علیه مجلس هجمه کرد که آقای نیکزاد از مجلس دفاع کرد، به هر حال در انجام تفحص ها نمایندگان وقت می‌گذارند و در کمیسیون‌ها به آن می‌پردازند. باید تحقیق و تفحص در مجلس اثرگذار باشد.

نوروزی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی دو بال دارد. یک بال نظارت و یک بال قانونگذاری و این موضوع نباید لوث شود. انتظار می رود گزارش تحقیق و تفحص ها به مجلس اعلام شود.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: بعد از بررسی تحقیق و تفحص‌ها در کمیسیون‌ها، گزارش آن در صحن قرائت می‌شود و مجلس تصمیم می‌گیرد.

وی اضافه کرد: طبق بررسی های ما در دوره‌های قبل، تحقیق و تفحص های صورت گرفته اثری را که باید داشته باشد، ندارد. این موضوع از جهت کارکردی بحث درستی است و به نظر می‌رسد همکاران باید در کمیسیون‌ها در بررسی تحقیق و تفحص ها برای ارجاع دادن به صحن دقت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس ناجوری از مهران مدیری که حسابی بد آموزی دارد/ تصویر