4100 واحد مسکونی آسیب‌دیده از سیل جنوب سیستان و بلوچستان بازسازی و تعمیر می‌شوند


4100 واحد مسکونی آسیب‌دیده از سیل جنوب سیستان و بلوچستان بازسازی و تعمیر می‌شوند

زاهدان- ایرنا- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان وبلوچستان گفت: تامین اعتبار لازم برای بازسازی و تعمیر چهار هزار و 100 واحد مسکونی شهری و روستایی به تصویب هیات دولت رسید و عملیات بازسازی در کنارک، چابهار و فنوج آغاز شده است.

مصطفی بیک‌مداح روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با گذشت کمتر از یک ماه از بارندگی های شدید در جنوب سیستان و بلوچستان که منجر به آبگرفتگی و وارد آمدن ۲۷۰ میلیارد تومان خسارت به واحدهای مسکونی در شهر کنارک و روستاهای جنوب استان شد، عملیات بازسازی مناطق آسیب دیده به اجرا در آمد.

وی ادامه داد: پس از سیل نیز ۷۵ میلیارد تومان کمک معیشتی برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی تامین و پرداخت شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان وبلوچسیتان افزود: هم‌اینک ۲۹ دستگاه خودروی سنگین امور اجرایی و ماشین آلات بنیاد مسکن استان در کنار سایر اعضای ستاد بحران در قالب چهار اکیپ در شهرستان‌های چابهار، کنارک، دشتیاری و دلگان استقرار یافته و عهده‌دار بازگشایی مسیرها، آواربرداری رایگان و خدمت‌رسانی به مردم شریف جنوب استان هستند.

وی با اشاره به نقش ماشین آلات عمرانی بنیاد مسکن بیان کرد: ارسال کمک‌های مردمی، ارسال تجهیزات هلال احمر به سیلزدگان، بازگشایی معابر و راه‌های ارتباطی، تخلیه و جمع‌آوری روان آب‌ها و همچنین آواربرداری رایگان منازل و حمل مصالح در روزهای ابتدایی از اصلی‌ترین اقدامات این اکیپ‌ها بوده است.

بیک مداح با اشاره به سرعت فعالیت‌ها در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: در سیلاب اخیر، با آمادگی و حضور به موقع ستادهای مدیریت بحران شهرستان‌های چابهار،کنارک و دلگان عملیات پاسخ به بحران در بخش‌های مختلف بنیاد مسکن به نحو شایسته و در کوتاهترین زمان ممکن صورت گرفت و در ادامه نیز تلاش می‌شود بازسازی برطبق برنامه زمانبندی و برابر دستورات ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا شهریور ۱۴۰۱ به اتمام رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید