تمایل ازبکستان برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار


تمایل ازبکستان برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار

معاون وزیر حمل و انتقال ازبکستان گفت: در بازدید از امکانات و ظرفیت‌های بندر چابهار، تمایل بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در این بندر از طرف ما ایجاد شده است چراکه کشورهای هند، ایران و ازبکستان پیشینه تاریخی و فرهنگی مشترک زیادی دارند و تجارت بین سه کشور از گذشته در جریان بوده است.

به گزارش ایسنا-"عبدالصمد موئمنف" افزود: حجم مبادلات تجاری ازبکستان و هند با استفاده از بندر چابهار می‌تواند نقش موثری در تسهیل حمل و نقل لجستیکی بین کشورهای منطقه باشد.

وی گفت: اراده سیاسی دو کشور بر همکاری و تحول اقتصادی استوار است به طوری که ازبکستان و ایران در شرایط پساکرونایی نیازمند تعاملات بیشتر هستند و این در پهنای رقابت اقتصادی شدید در جهان است.

معاون وزیر حمل و انتقال ازبکستان با بیان اینکه حجم مبادلات تجاری ازبکستان و هند در سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است تصریح کرد: بندر چابهار می‌تواند نقش موثری در تسهیل حمل و نقل و لجستیک بین کشورهای منطقه داشته باشد.

"بهروز آقایی" مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به طرح راه آهن چابهار گفت: برای هر نوع سرمایه‌گذاری از سوی کشورهای مختلف آمادگی وجود دارد و با راه‌اندازی خط ریلی در چابهار شاهد توسعه منطقه و فرامنطقه‌ای خواهیم بود.

وی با اشاره به ترافیک و رقابت سرمایه‌گذاری در آینده بیان کرد: اگر ازبکستان قصد سرمایه گذاری دارد باید زودتر این کار را انجام دهد و این آمادگی وجود دارد تا کالاها از کشور ازبکستان به بندر چابهار وارد شود.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

افزون‌بر سه میلیون راس دام در سیستان و بلوچستان واکسینه شد