اکثر پله برقی های شهری تهران از کار افتاده است / سالمندان و بیماران در عذاب + فیلم


 اکثر پله برقی های شهری تهران از کار افتاده است / سالمندان و بیماران در عذاب + فیلم

رکنا: گزارش میدانی خبرنگار اجتماعی رکنا، نشان می دهد این روز ها تعداد زیادی از پله برقی های سطح شهر با مشکل مواجه اند، برای بررسی این موضوع با ما همراه باشید.

به گزارش رکنا، برای خیلی از شهروندان تهرانی پیش آمده که در این روزها بخواهند از پل هوایی برای رفتن به سوی دیگر خیابان، یا برای سوار شدن بی آر تی استفاده کنند، اما با صحنه خرابی پله برقی ها را طی روزهای متوالی مواجه شدند! خرابی پله برقی ها موضوع تازه و جدیدی نیست. اما دیده می شود که این روز ها اکثر پله برقی های شهر با مشکل مواجه اند و کار نمی کنند. اگر پله برقی ها خراب باشد، افراد سالمند، زنان باردار، افراد دارای ناراحتی و بیماری هایی جسمی که راه رفتن برایشان دشوار است، کودکان و ... به سختی از پله های طویل پل هوایی تردد می کنند و شاید همین هم باعث شود استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی به حداقل برسد.

گزارش میدانی خبرنگار اجتماعی رکنا، نشان می دهد این روز ها تعداد زیادی از پله برقی ها با مشکل مواجه اند.

یکی از شهروندان تهرانی که زن میانسالی بود به خبرنگار رکنا گفت: م به تازگی قلب خود را عمل کرده ام، هر روز از بی آرتی های ایستگاه سید خندان استفاده می کنم .مدت طولانی است که این پله برقی با مشکل مواجه است و کار نمی کند. چندین بار با سامانه 197 تماس گرفتم، گزارش من را ثبت کردند اما ترتیب اثر داده نشده است.

فرد دیگری هم می گوید؛ من هر روز از پل هوایی خیابان سرسبز عبور می کنم اما هر روز با خرابی پله برقی مواجه می شوم. به سامانه 197 هم شکایت خود را ثبت کردم اما رسیدگی نشده است.

شورای شهر تهران پیگیر حل مشکل قطعی پله برقی های شهر

در این خصوص با سید جعفر تشکری هاشمی، عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران صحبت کردیم، وی گفت: پیش از این مسئولیت پله های برقی سطح معابر شهری با معاونت حمل و نقل بود، اخیر این مسئولیت به معاونت خدمات شهری منتقل شده است. شاید به خاطر این مرحله گذر چنین اتفاقی افتاده است.

وی ادامه داد: مردم برای عبور و مرور از خیابان به این پله ها برقی نیاز دارند و طبعا باید همه پله های برقی تماما کار کنند. یکی از همکاران ما گزارشی هم تهیه کرده است که ما هم پیگیر حل این نواقص هستیم.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه خرابی پله برقی ها نقص قابل قبولی نیست و باید حتما رفع شود، بیان کرد: این پله های برقی جزو الزامات ایمنی شهر است در محل هایی که این نقص وجود دارد به سرعت شهرداری تهران باید مرتفع کند ، شاید یک یاز دلایل اینکه الان خرابی ها بیشتر شده است مرحله گذر بین معاونت حمل و نقل و خدمات شهری بوده، هر چند این توجیه قابل قبولی نیست ولی شورا هم نسبت به این موضوع حتما پیگیر است. در مواردی که این نقص باعث کاهش ایمنی شود ما به طور ویژه از شهرداری م یخواهیم تا پیگیری شود.

وی در واکنش به این موضوع که برخی از شهروندان ادعا می کنند با سامانه شهرداری تماس گرفته ایم و گفته اند قطعه ای از پله برقی خراب است و به علت تحریم آن قطعه موجود نیست، گفت: اصلا چنین چیزی نیست و شما هم نباید چنین چیزی را بپذیرید. پله برقی توسط چندین شرکت در ایران در حال تولید است ، این توجیه اصلا قابل قبول نیست.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حجم ویدیو: 3.62M | مدت زمان ویدیو: 00:00:29

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان