شهردار مشهد:برخی سازمانهای شهرداری باید درآمدزا شوند


شهردار مشهد:برخی سازمانهای شهرداری باید درآمدزا شوند

مشهد- ایرنا- شهردار مشهد گفت: برخی سازمانهای شهرداری نظیر نمایشگاه بین المللی و مجموعه گردشگری هفت حوض به جای گرفتن یارانه می توانند برای مدیریت شهری درآمدزا باشند که انجام این مهم در دستور است. 

سید عبدالله ارجائی روز چهارشنبه در نشستی خبری در مشهد افزود: در خصوص استیفای حقوق شهروندان کوتاه نمی آییم، مدیریت شهری پای حقوق مردم ایستاده است و حق عضویتهای بی مورد در مجامع بین المللی نیز پرداخت نخواهد شد.

وی در خصوص ساماندهی معتادان متجاهر اظهار کرد: معتادان با نگهداری صرف ساماندهی نمی شوند، دستورالعملهای موجود اگر کارساز بود که آمار معتادان متجاهر رو به افزایش نبود.

شهردار مشهد گفت: آمار معتادان متجاهر شفاف نیست و باید این آمار به صورت شفاف ارایه شود، برخی معتادان متجاهر مشهدی نیستند که باید به شهر خود بازگردانده شوند و از جیب مردم مشهد نمی توان برای شهرهای دیگر هزینه کرد.

ارجائی افزود: بانوان و جوانان از اولویت‌های ساماندهی معتادان متجاهر هستند، مدیریت شهری در کنار سایر دستگاه های متولی این کار است.

وی درباره پرداخت پاداشهای متفاوت به قراردادهای مختلف در شهرداری مشهد اظهار کرد: پرداختها طبق قانون و مصوبات شورا انجام می شود و مدیریت شهری کیسه پول نیست و هرچه دارد از جیب مردم است و تابع سیاستهای شوراست.

ارجائی به طرح نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی اشاره کرد و افزود: درخواست انتشار ۶٠٠ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای طرح نوسازی اطراف حرم مطهر رضوی در سال جاری ارائه شده است که در صورت موافقت نهادهای ذیصلاح، منتشر خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر هر نهادی وظیفه خود را انجام دهد، شهرداری می تواند شهر را اداره کند در غیر این صورت کسری بودجه خواهیم داشت.

شهردار مشهد با تاکید بر این که باید شهرداری به سمت افزایش درآمدهای پایدار حرکت کند گفت: مطالبات معوق شهرداری منجر به تورم بودجه شده است اما باید مطالبات پرداخت شود همچنین برخی پیمانکاران شهرداری نیز بیش از ١١ ماه است که حقوق کارگران را پرداخت نکرده اند.

ارجائی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران افزود: نیاز است به سمت شهر ثروتمند به جای شهرداری ثروتمند برویم که شهر ثروتمند نیز با بودجه دولتی اداره نمی شود لذا باید زمینه ورود بخش خصوصی فراهم شود و از سرمایه گذاری سالم حمایت می کنیم و تعیین سالم یا ناسالم بودن سرمایه گذاری نیز با شهرداری نیست و دستگاه قضایی در این خصوص متولی است.

وی درباره ساخت حسینیه در میدان شهدای مشهد اظهار کرد: حسینیه میدان شهدا یک ظرفیت خوب فرهنگی است که باید مورد استفاده قرار گیرد و از این فضای ٣٠ هزار متری باید استفاده شود.

شهردار مشهد گفت: مشهد نیاز به شهر فرودگاهی دارد تا آلودگی صوتی و آلودگی هوا ناشی از پرواز هواپیماها رفع شود و مطالبه مدیریت شهری مشهد انتقال فرودگاه این شهر است.

ارجائی افزود: چرا باید رفتار دوگانه در کشور انجام شود و در نیروگاه مشهد از سوخت مازوت استفاده شود؟ همچنین حمل و نقل پاک باید توسعه یابد، تعدادی اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد افزوده شده است، سهم دولت از مترو باید پرداخت شود و کمک دولت به زیرساخت‌های حیاتی شهرها یک قانون است.

وی در خصوص کوهستان پارک مشهد نیز گفت: به هیچ عنوان با تغییرکاربری این مجموعه موافقت نخواهد شد مگر این که شورا و شهرداری را دور بزنند و کاربری تئاتر شهر نیز تغییر نخواهد کرد.

شهردار مشهد درباره ساختمانهای ناایمن نیز اظهار کرد: برخی از سراها و ساختمانهای ناایمن در این شهر هست که باید بهسازی و مقاوم سازی شود و نباید پلاسکوی دیگری را تجربه کنیم همچنین پروژه فاقد مطالعه در مشهد اجرا نخواهد شد و به هر قیمتی پروژه را در زمان خاصی به انجام رساندن مفهومی ندارد.

ارجائی با بیان این که اصل هویت مشهد مضجع شریف رضوی است افزود: نوروز ١۴٠١ مشهد با حضور تعداد زیادی زائر مواجه خواهد بود و باید با همکاری دستگاه های مختلف، شرایط لازم برای میزبانی مهیا شود.

وی در خصوص برنامه های ورزشی نیز اظهار کرد: به هیچ عنوان بنای تیم داری نداریم و در خصوص مشارکت در جشنواره فیلم فجر مشهد نیز تا کنون درخواستی دریافت نکرده ایم.

شهردار مشهد در خصوص انظباط ترافیکی در این شهر هم گفت: پروژه های خوبی برای روان‌سازی ترافیک در دستور کار است و فوت سالانه ٢٣٠ نفر در تصادفات درون شهری در این کلانشهر و وقوع سالانه ٢٠ هزار تصادف در مشهد پذیرفتنی نیست.

ارجائی با تاکید بر امیدآفرینی در جامعه افزود: باید زیرساختهای لازم در خصوص ایجاد شهر شاد فراهم شود.

وی در خصوص گرفتن پستهای کشوری نیز اظهار کرد: به فکر گرفتن پست بالاتری نیستم چون کسی که خدمت می کند باید تمام توان خود را صرف خدمت کند در غیر این صورت بازنده است.

شهردار مشهد در خصوص انتشار رقم فیش حقوقی اش و فضاسازی های اخیر در این خصوص نیز پاسخی ارائه نکرد.

کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد ١٣ منطقه شهرداری دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری