شهردار مشهد: 35 هزار حکم قلع در این شهر قابلیت اجرا ندارند


شهردار مشهد: 35 هزار حکم قلع در این شهر قابلیت اجرا ندارند

مشهد- ایرنا- شهردار مشهد گفت: برای 35 هزار پرونده تخلف ساختمانی در این شهر که بیش از 700 واحد مسکونی را شامل می‌شوند حکم قلع صادر شده که قابلیت اجرا ندارند.

سید عبدالله ارجائی پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری خراسان رضوی با حضور رییس قوه قضائیه افزود: عدم انطباق طرحهای جامع و تفصیلی با نیازهای روز مردم باعث ایجاد ساخت وسازهای خارج از قاعده شده و رسیدگی به این ساخت و سازها به کمیسیون های ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها ارجاع داده می‌شود که برای تعداد بسیاری از آنها رای قلع صادر می‌گردد.
وی ادامه داد: وقتی حکم قلع اجرا نمی‌شود، گواهی پایان کار نیز صادر نمی‌گردد و خرید و فروش با تخلف و فساد انجام شده و باعث افزایش پرونده‌های قضایی می‌شود.
شهردار مشهد گفت: از دستگاه قضایی می‌خواهیم این نوع رای ها در کمیسیونی تعیین تکلیف شوند تا رضایت عمومی حاصل گردد.
وی افزود: برخی زمینهای بزرگ مقیاس، یک سری انسداد در مناطق مرکزی شهر ایجاد کرده اند که زمین یکی از پادگانهای ارتش از آن جمله است و از سالها قبل امرای ارتش، آستان قدس رضوی و مدیریت شهری اهتمام به حل این مشکل داشته اند اما تاکنون به نتیجه نرسیده و نارضایتی عمومی ایجاد کرده‌ است.
ارجائی ادامه داد: سازمان قضایی نیرهای مسلح در روزهای اخیر به موضوع ورود کرده که از رییس قوه قضائیه می‌خواهیم زمینه برای تسریع در رسیدگی به این پرونده فراهم شود و نظر سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز فصل الخطاب باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری