استاندار خراسان رضوی:اجازه هیچ التهابی را در خراسان رضوی نمی‌دهیم


استاندار خراسان رضوی:اجازه هیچ التهابی را در خراسان رضوی نمی‌دهیم

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از رویکردهای اصلی در استان این است که اجازه به وجودآمدن التهاب در استان را نمی‌دهیم چون برهم زدن تعادل اجتماعی مانع از انجام کارهای اساسی می‌شود.

یعقوبعلی نظری پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری خراسان رضوی که با حضور رییس قوه قضاییه در مشهد برگزار شد افزود: کرونا اولویت اول در استان است و این استان با توجه به داشتن مرز زمینی با افغانستان و ورود روزانه بیش از ۲ هزار تبعه افغانستان به صورت مجاز و حدود ۵۰۰ تبعه این کشور به صورت غیر مجاز از این طریق و نیز ورود اتباع افغانستان از طریق پروازهای خارجی از شرایط ویژه ای برخوردار است.
وی ادامه داد: امنیت مهمترین اولویت است و عناصر برهم زننده امنیت با توجه به داشتن مرزهای طولانی زیاد است و اگر اشراف و دقت وجود نداشته باشد ناامنی های جدی برای استان ایجاد می‌ شود و البته دستگاه‌های امنیتی، نظامی و قضایی در این بخش موفق بوده‌اند.
استاندار خراسان رضوی گفت: بازار در این روزها می‌تواند دچار التهاب شود لذا دستگاه های مربوطه بر این مهم نیز نظارت دارند و از ذخایر مطمئنی در کالاهای اساسی در شرایط فعلی برخورداریم اما همچنان اقدامات پیشگیرانه در دستور کار است.
نظری افزود: حاشیه نشینی در مشهد در بین کلانشهرهای کشور شرایط خاصی دارد و مسائل اجتماعی و امنیتی در این مناطق نیاز به مراقبت دارد و از چالشهای جدی ماست همچنین موضوع معتادان متجاهر نیز از چالشهایی است که می‌تواند باعث ایجاد التهاب شود.
وی با اشاره به وجود ۳۲۰ هزار تبعه خارجی در مشهد و استان خراسان رضوی ادامه داد: ورودهای غیرمجاز از مرز و مدیریت اتباع از چالشهای جدی در این استان است.
استاندار خراسان رضوی گفت:وضعیت تامین آب مشهد نیز از چالشهای جدی است که اگر حل نشود در تابستان آینده دچار تنش آبی خواهیم شد و خواستار عنایت و توجه جدی دستگاه قضا در این بخش هستیم.
نظری افزود: موضوع زیارت نیز ظرفیتهای خوبی برای استان فراهم کرده است و اگر زمینه زیارت آسان فراهم شود در بخشهای مختلف اثرگذار است و تصمیمات خوبی در حوزه‌های مختلف نظیر حمل و نقل درون شهری، ریلی و فرودگاهی اتخاذ شده‌ است.
وی ادامه داد: جریان مردمی در حوزه اقتصاد باید فعال شود و مهمترین موضوعی که در دستور کار است فعال سازی حرکات مردمی و بخش خصوصی در فعالیتهای اقتصادی است.
استاندار خراسان رضوی گفت: در استان آمادگی وجود دارد که اگر بناست مجازاتهای جایگزین به جای زندان صورت گیرد زمینه این موضوع را در دستگاه قضایی فراهم کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات