استاندار مرکزی: اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف شوند


استاندار مرکزی: اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف شوند

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند.

فرزاد مخلص‌الائمه عصر پنجشنبه در نشست بررسی مسائل و اولویت‌های شهرستان آشتیان، افزود: با تعیین تکلیف اموال و املاک دستگاه‌های اجرایی، منابع مالی مناسب برای تکمیل برخی طرح‌ها تامین و شمار قابل توجهی از منابع دولتی آزاد می‌شوند و می‌توان در طرح‌های دیگری به‌کارگیری شوند.

وی ادامه داد: با وجود بهبود شرایط مالی و درآمدی دولت و افزایش روند فروش نفت، امیداوریم از منابع دولتی به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

استاندار مرکزی در خصوص الحاق ۴۸ هکتاری به شهر آشتیان، گفت: این طرح با جدیت در دست پیگیری است و در سفر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی این مهم پیگیری و طرح جامع شهر آشتیان تعیین تکلیف می‌شود.

مخلص‌الائمه اظهار داشت: با وجود اینکه شهرستان آشتیان یکی اجزای اصیل هویت استان مرکزی محسوب می‌شود، سهم این شهرستان از منابع استانی مطلوب نبوده اما در شرایط کنونی با تغییر رویکرد دولت، سهم تمامی شهرستان‌ها به صورت عادلانه پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: تقسیم‌بندی و توزیع منابع دولتی به شهرستان‌ها براساس میزان جمعیت منطقی نیست چرا که این استان ۱۲ شهرستان دارد و همه آنها در پیشرفت و آبادانی مجموعه استان سهیم هستند، بنابراین توزیع منابع باید با یک ساز و کار منطقی و عادلانه همراه باشد.

استاندار مرکزی گفت: تدوین سند روستایی برای شناخت ظرفیت‌ها و مشکلات روستاها که اکنون در شهرستان‌های‌تفرش، آشتیان و فراهان در حال اجرا است ایده قابل توجهی است که باید به تمام استان بسط داده شود.

مخلص‌الائمه نسبت به برگزاری نشست‌های ملاقات‌های مردمی فرمانداران و مدیران ادارات شهرستانی تاکید کرد و افزود: مدیران شهرستانی و فرمانداران وظیفه دارند مشکلات و مسائل مردم را در شهرستان پیگیری و از سرازیر شدن مسائل خُرد به مرکز استان جلوگیری کنند.

وی تأکید کرد: استانداری سکاندار مدیریت اجرایی استان است و وظیفه پارو زدن قایق فرمانداران، شهرداران و مدیران شهرستانی را بر عهده ندارد و مشکلات موردی مردم باید در مجموعه شهرستان پیگیری شود.

استاندار مرکزی اظهار داشت: تغییر سیاست پشت میز نشینی به حضور مستقیم و بدون تکلف در میدان، رویکرد دولت سیزدهم است و تمامی مدیران وظیفه دارند با برگزاری ملاقات‌های مردمی به خصوص در مکان‌های عمومی، مشکلات مردم را رسیدگی کنند.

مخلص‌الائمه در مورد انتصاب مدیران نیز گفت: بومی‌گزینی یکی از موئلفه‌های انتخاب مدیر شایسته است و البته همه آن نیست.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده، سند ظرفیت‌ها و مشکلات هر یک از روستاها باید با حضور بخشدار، شورای اسلامی روستا و دفتر نماینده مردم در مجلس تدوین و تمامی مشکلات روستاها فهرست بندی و برای حل هر کدام از مشکلات اقدامات لازم انجام شود.

ولی‌الله بیاتی افزود: مشکلاتی که امکان پیگیری و حل آنها در شهرستان باشد با برگزاری نشست با مسئولان شهرستانی حل و در صورتی که امکان حل مشکلات در شهرستان وجود نداشته باشد از طریق مسئولان و مدیران مرکز استان پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: موفقیت در حل مشکلات منوط به شناختن مشکلات و تدوین برنامه‌های کارشناسی است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح تکمیلی فاضلاب شهر آشتیان نیز با جدیت دنبال می‌شود و به تازگی با پیگیری‌های انجام شده، ۳۵ میلیارد ریال به اعتبار آن اضافه شده است.

بیاتی اضافه کرد: طرح آبرسانی به روستاهای ورسان و سرهرود نیز باید پیگیری شود و براساس تحقیقات کارشناسی امکان حفر چاه در این روستاها وجود ندارد و باید آب لوله‌کشی این ۲ روستا از آب آشتیان تامین شود.

وی بیان کرد: طرح ساماندهی سه‌راهی راهجرد نیز با پیگیری‌های انجام شده به مرحله مناقصه رسیده اما وزارت راه و شهرسازی ۳۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح در نظر گرفته که مبلغی ناچیز به نظر می‌رسد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح تعریض جاده فرمهین - آشتیان نیز که یک طرح ملی است، با جدیت دنبال می‌شود.

بیاتی زیرساخت‌های ورزشی آشتیان را بسیار ناچیز عنوان کرد و گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان باید نسبت به تامین زیرساخت‌های ورزشی لازم در این شهرستان اقدام کند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا