استاندار اردبیل: الگوهای جدیدی برای رفع بیکاری فرزندان شهدا تعریف می‌شود


استاندار اردبیل: الگوهای جدیدی برای رفع بیکاری فرزندان شهدا تعریف می‌شود

اردبیل - ایرنا- استاندار اردبیل از تعریف الگوهای جدید برای حل مشکلات بیکاری فرزندان شهدا و جانبازان خبر داد و گفت: با تعریف الگوی جدید در بخش خصوصی می‌توان نسبت به کاهش بیکاری جامعه هدف و ایجاد اشتغال پایدار اقدام کرد.

به گزارش ایرنا از استاندرای اردبیل، سید حامد عاملی در نشست با معاون تعاون و امور اجتماعی ستاد مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ظرفیت استخدام در بخش دولتی در وضعیت حاکم میسر نیست و باید برای رفع مشکل اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر استفاده شود.

وی اظهار کرد: مشکلات و دغدغه برخی از خانواده شهدا و ایثارگران همچنان داشتن یک زندگی توام با آرامش و اشتغال پایدار است که با گذشت زمان محقق نشده و هنوز در مراجعات حضوری این دغدغه ها مطرح می شود.

وی با بیان اینکه برخی از ایثارگران از عمل نکردن برخی از بیمه ها به تعهد خود گلایه می کنند افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران برای حل هزینه های درمانی ایثارگران و جانبازان یک بیمه معتبر دولتی را که نسبت به تعهد خود پایبند باشد انتخاب کنند تا جانبازان در تامین داروهای مورد نیاز خود دچار مشکل نشوند.

استاندار اردبیل بیان کرد: با ارایه تسهیلات و مشوق‌های ارزان قیمت به سرمایه گذاران دارای اهلیت می توان برای ایجاد اشتغال جوانان تحصیل کرده و بیکار خانواده های معظم جانبازان و ایثارگران گام اساسی برداشت و بنیاد شهیداستان اردبیل می تواند به عنوان پایلوت در این مورد عمل کند.

عاملی با تاکید بر اینکه ساماندهی گلزار شهدا بطور جدی پیگیری می شود بیان کرد: تعداد زیادی از گلزار شهدا با تلاش شهرداری ها و بنیاد ساماندهی شده و مابقی نیز به هر نحو ممکن ساماندهی می شود.

وی تامین مسکن و اشتغال را از نیازهای اساسی جامعه بر شمرد و گفت: اگر بنیاد زمین رایگان در اختیار داشته باشد از جهش تولید و با همکاری ستاد اجرایی در قالب پیمانکار برای متقاضیان اداره متبوعه با شرایط خاص مسکن احداث می شود.

استاندار اردبیل از راه اندازی مرکز جامع فرهنگی در اردبیل استقبال کرد و گفت: بررسی مسایل فرهنگی و ارتقای روحی جانبازان و ایثارگران در سطح استان ضرورت دارد و باید در این مسیر مطالعات جدی انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا