طرز تهیه زولبیا بامیه خانگی


طرز تهیه زولبیا بامیه (http://www.araas.ir/zulbiya-bamiye/) خانگی طرز تهیه زولبیا بامیه خانگی (http://www.araas.ir/zulbiya-bamiye/) اولین بار در مجله اینترنتی آراس , اخبار , عکس , مدل , فناوری (http://www.araas.ir). پدیدار شد.

طرز تهیه زولبیا بامیه خانگی

طرز تهیه زولبیا بامیه خانگی

زولبیا بامیه

زولبیا بامیه از شیرینی های خوشمزه ایرانی است که بیشتر در ماه رمضان پخته می شود . خانم هایی که دوست دارند این شیرینی خوشمزه را در منزل درست کنند می توانند در ادامه با ما باشند تا طرز تهیه این شیرینی را یاد بگیرند.

طرز تهیه زولبیا بامیه خانگی

مواد لازم برای درست کردن شربت

شکر ۲ لیوان
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
گلاب ¼ لیوان
آب ۱٫۵ لیوان
آبلیمو ½ قاشق چایخوری

دستور تهیه شربت زولبیا و بامیه
ابتدا آب را داخل یک قابلمه ریخته و روی شعله قرار می دهیم و حرارت را کم می کنیم و شکر را به ان اضافه می کنیم شکر که حل شد گلاب آبلیمو و زعفران را به آن اضافه کرده و شربت به دست آمده را در یخچال قرار می دهیم.

مواد لازم برای درست کردن بامیه خانگی

آرد ½ پیمانه
شکر ۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۱ عدد
کره ۲۵ گرم
آب ½ پیمانه
بکینگ پودر ¼ قاشق چایخوری
روغن مایع به اندازه کافی

کره و تخم مرغ را از یخچال بیرون می آوریم تا با دمای محیط سازگار شود. آب را داخل قابلمه ای ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کره به دمای محیط رسیده و نرم شده را به آن اضافه می کنیم و تا جوشیدن اب صبر میکنیم. در این مدت زمان آرد و بکینگ پودر را از الک رد کرده و به آب جوشیده کم کم اضافه می کنیم. مواد را هم زده تا حالت خمیری بگیرد. مواد را که خوب هم زدیم و مطمئن شدیم که کاملا خودش را گرفته حالا نوبت اضافه کردن تخم مرغ است.

این نکته را دقت کنید که خمیر نه خیلی سرد شود که تخم مرغ به آن جذب نشود و یا خیلی هم داغ نیاشد که تخم مرغ بپزد طوری باشد که دست نسوزد و به راحتی بتوان خمیر را در دست گرفت. خمیر به دست آمده را با تخم مرغ هم بزنید برای این کار می توانید از هم زن برقی هم استفاده کنید طوری هم بخورد که خمیر کاملا یکدست باشد.

داخل ماهی تابه یا قابلمه نچسب مقداری روغن ریخته و روی حرارت قرار میدهیم تا داغ شود. خمیر به دست آمده را داخل قیف ریخته و از یک قیچی یا چاقو برای برش مواد استفاده کنید. نوک قیچی را درون روغن داغ زده و خمیر هایی که از قیف بیرون می اید را برش دهید این کار برای نچسبیدن خمیر به قیچی لازم است. داخل ظرف که پر شد صبر کنید تا مواد سرخ شود. یک طرف ان که سرخ شده طرف دیگر را چرخانده تا هر دو طرف به یک اندازه سرخ شود. بعد بامیه های سرخ شده را درون یک صافی استیل قرار داده تا روغن آن گرفته شود.

حالا بامیه ها را درون شربتی که قبلا درست کرده بودید قرار دهید و بعد از یکی دو دقیقه آن را بیرون اورده و مجدد درون صافی قرار می دهید تا شربت اضافهی آن گرفته شود حالا بامیه ها امده است و آن را درون ظرفی بچینید و روی آن را با سلفون بپوشانید و در یخچال قرار دهید.

طرز تهیه بامیه

طرز تهیه زولبیا بامیه خانگی

مواد لازم برای درست کردن زولبیا

آرد سفید ۱ قاشق غذاخوری
گلاب ۱ قاشق غذاخوری
اسانس هل ۲ قطره
نشاسته ۵۰ گرم
ماست ¼ لیوان
کره ½ قاشق چایخوری
جوش شیرین ¼ قاشق چایخوری
روغن مایع به اندازه کافی

کره و ماست را از یخچال بیرون می آوریم تا با دمای محیط سازگار شود.ماست و نشاسته را درون یک ظرف گود ریخته و با همزن دستی خوب هم بزنید. آرد را چند با الک کرده و به مخلوط ماست و نشاسته اضافه می کنیدو هم بزنید تا یک دست شود. کره را که نرم شده را به مواد اضافه کرده و همچنین جوش شیرین گلاب و پودر هل را هم به مواد بیفزایید و همگی مواد را با همزن دستی خوب هم بزنید. غلظت مواد باید مانند ماست باشد و اگر مواد شما کمی سفت شد می توانید به آن گلاب اضافه کرده تا مواد کمی رقیق تر شود.

حالا درون ماهی تابه روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود مواد به دست آمده را هم درم قیف ریخته و به صورت فرفری داخل روغن داغ بریزید تا سرخ شود و با یک کفگیر مواد را بچرخانید تا طرف دیگر هم سرخ شود.

طرز تهیه زولبیا بامیه خانگی

بعد از سرخ شدن مواد آن ها را درون صافی گذاشته تا روغن آن گرفته شود و بهد داخل شربتی که قبلا اماده کرده بودیم و در یخچال بود قرار دهید بعد از یکی دو دقیقه زولبیا ها را بیرون آورده و مجدد درون صافی گذاشته تا شربت اضافهی ان گرفته شود و بعد داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود و بعد از یکی دو ساعت میل کنید.

شما می توانید با پودر نارگیل یا خلال پسته روی شیرینی خود را تزیین کنید.

شیرینی شکلاتی

طرز تهیه دنت خانگی

کیک توپی گردو

چیز کیک یخچالی

شیرین خانگی برای عید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید