یک مسئول: مشکل قطعی آب شهرکرد حل خواهد شد


یک مسئول: مشکل قطعی آب شهرکرد حل خواهد شد

معاون بهره‌برداری و توسعه اداره آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از کاهش 70 درصدی دبی چشمه کوهرنگ خبر داد و گفت: 60 درصد آب شرب مردم شهرکرد از طریق این چشمه تامین می‌شود، در حال تزریق منابع جدید برای حل مشکل افت و قطعی آب در این شهر هستیم و تا روزهای آینده مشکل حل خواهد شد.

مراد محمودی در تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته توسط شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری برای بحث رفع مشکل قطعی آب و افت فشار آب در شهرکرد، اظهار کرد: بحث کم‌آبی و قطعی آب در حال حاضر مربوط به مرکز استان است و سایر نقاط مشکل چندانی نداریم.

معاون بهره‌برداری و توسعه اداره آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۶۰ درصد آب شرب مردم شهرکرد از طریق چشمه کوهرنگ تامین می‌شود، افزود: این چشمه هم‌اکنون در یک شرایط خاص قرار گرفته است، در سال ۹۷ نیز با این مشکل مواجه شدیم، به‌علت برودت هوا و ذوب نشدن یخ‌ها دبی آب این چشمه تا ۷۰ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد:منابع آب زیرزمینی در چهارمحال و بختیاری وضعیت خوبی ندارند، چاه‌های تامین آب با افت شدید مواجه شده‌اند، اما کمبود آب در شهرکرد در حال حاضر به‌علت برودت هوا و کاهش دبی چشمه کوهرنگ است.

محمودی با تاکید بر اینکه برای مدیریت مصرف آب در شهرکرد، فشار آب کم شده است، توضیح داد: این اقدام برای تامین آب شرب مردم است که با صرفه‌جویی ۱۰ درصدی می‌توان از این بحران گذر کرد.

معاون بهره‌برداری و توسعه اداره آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وظیفه شرکت آبفا توزیع آب است، گفت: طرح آبرسانی بن- بروجن به‌عنوان طرح پایدار برای تامین آب شرب در محور بن تا بروجن که شدیدا با مشکل مواجه هستند در نظر گرفته شده است، مسئولان در حال پیگیری برای تکمیل این پروژه هستند تا مشکل آب نیمی از جمعیت استان حل شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در رفع افت فشار و قطعی آب در شهرکرد در حال تزریق منابع آب جدید در طول مسیر آبرسانی چشمه کوهرنگ هستیم که تاثیر این اقدام تا چند روز آینده خود را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر نیکی کریمی که شبیه مادرش است را دیده اید؟