طرح آمایش صنعتی،معدنی و تجاری در قزوین اجرا می‌شود


طرح آمایش صنعتی،معدنی و تجاری در قزوین اجرا می‌شود

قزوین_ایرنا_رئیس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری در قزوین به شکل پایلوت اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، احمد تشکینی روز یکشنبه در نشست تبیین طرح آمایش صنعتی و معدنی و تجاری افزود: تدوین و اجرای سند آمایش صنعتی، معدنی و تجاری یکی از مهم ترین طرح های وزارت صنعت، معدن و تجارت به شمار می رود.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ظرفیت های هر استان به تفکیک شهرستان ها شناسایی می‌شود،اظهار داشت: به طور کلی طرح آمایش صنعتی،معدنی و تجاری بر اساس توانمندی ها و پتانسیل های هر استان و شهرستان آماده و اجرا می‌شود.

وی افزود: تهیه این سند برای ۴۵۰ شهرستان در دستور کار قرار گرفته که تحت عنوان سندهای شهرستانی و در ادامه استانی و ملی تعریف شده اند.

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: هدف و تاکید بر تهیه و اجرای این طرح ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در حوزه های صنعت، معدن و تجارت است.

این مسوول گفت: در هر استان طرح های راکدی وجود دارد که با توجه به سند آمایش قابلیت توانمند سازی و بازگشت به چرخه تولید را دارند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، این طرح تا پایان سال ۱۴۰۴ عملیاتی و اجرا می‌شود.

تسکینی همچنین اظهار داشت: هدف گذاری برنامه های هر استان به تفکیک شهرستان در زمینه فعالیت های صنعتی، معدنی و تجاری متناسب با پتانسیل های منطقه ای از اهداف طرح آمایش صنعتی و معدنی وتجاری به شمار می رود.

وی در پایان گفت: این طرح هم راستای سیاست های سازمان برنامه و بودجه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا