30 طرح کشاورزی استان مرکزی در دهه فجر بهره‌برداری می‌شود


30 طرح کشاورزی استان مرکزی در دهه فجر بهره‌برداری می‌شود

اراک - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 30 طرح کشاورزی همزمان با دهه مبارک فجر در این استان آماده بهره‌برداری است که برای 219 نفر اشتغال جدید ایجاد می‌کند.

«علی صفری» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲۲ طرح در حوزه آب و خاک، سه طرح تولیدات گیاهی شامل بهره برداری از گلخانه هیدروپونیک، باغ گردو و باغ دیم، یک واحد پرورش بوقلمون، ۲ واحد تولید و پرورش ماهیان زینتی و پرورش ماهی، ۲ طرح بسته بندی مرغ و کارخانه تولید خوراک دام همزمان با دهه مبارک فجر در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسند.

وی ادامه داد: ۵۴۸ میلیارد و ۳۵۸ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، تسهیلات بانکی و آورده شخصی برای بهره برداری از این طرح‌ها هزینه شده‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۱۸۹ نفر مرد و ۳۰ نفر زن در این استان به صورت مستقیم و ۲۲۴ نفر مرد و ۱۰ نفر از زنان به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی شده‌ است.

صفری گفت: یک هزار و ۸۶۱ خانوار با بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی استان مرکزی در دهه مبارک فجر از مزایای آنها بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: یک هزار و ۸۰۰ خانوار از مزایای طرح‌های آب و خاک، ۲۳ خانوار از طرح‌های تولیدات گیاهی، یک خانوار دام و طیور، ۶ خانوار شیلات و ۳۱ خانوار از مزایای طرح‌های صنایع تبدیلی و غذایی استان مرکزی بهره‌مند می شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: بهره برداری از این طرح‌ها همزمان با دهه مبارک فجر در شهرستان‌های آشتیان، زرندیه، شازند، دلیجان، کمیجان، خمین، ساوه، فراهان، خنداب، اراک، ساوه و کمیجان آغاز می‌شود.

صفری گفت: لوله گذاری، آبیاری بارانی، آبیاری تحت فشار، مرمت و لایروبی، احداث پل روستا، آبیاری بارانی و سامانه آبیاری نوین کلاسیک از جمله طرح‌ها در حوزه آب و خاک است که همزمان با دهه مبارک فجر در استان مرکزی به بهره برداری می‌رسند.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه‌ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باند سرقت خودرو سه استان کشور در اراک متلاشی شد