نقشه کرونای خراسان شمالی یکدست زرد شد


بجنورد- ایرنا- براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت...
بجنورد- ایرنا- براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز -یکشنبه- اعلام شد، نقشه کرونای خراسان شمالی سراسر زرد شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، پیش از این تنها شهرستان های مانه و سملقان و جاجرم در وضعیت آبی کرونایی قرار داشتند که با روند افزایش مبتلایان در استان براساس رنگ‌بندی جدید در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.

شهرستان های بجنورد، شیروان، فاروج، اسفراین و رازوجرگلان، مانه و سملقان و جاجرم نیز در همان وضعیت زرد کرونایی باقی ماندند.

بستری ۷۲ مبتلای جدید کرونایی در ۴۸ ساعت گذشته

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی در ۴۸ ساعت گذشته، ۷۲ مبتلای جدید کرونایی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان بستری شده است.

با بستری ۷۲ مبتلای جدید کرونا، هم اینک ۱۳۴ بیمار دارای علائم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های خراسان شمالی بستری هستند.

سیدجواد پورنقی با تاکید بر ضرورت تزریق دُز سوم واکسن کرونا، گفت: واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی عامل ریشه کنی و مهار بیماری کروناست، بنابراین شهروندانی که هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده اند یا نوبت دُز سوم آن ها فرا رسیده است باید سریع تر نسبت به این امر اقدام کنند.

پورنقی یادآور شد: در واقع واکسن کرونا در مقابل اٌمیکرون همچون سویه‌های دیگر احتمال ابتلا، شدت وضعیت بیماری و مرگ ومیر را کاهش می دهد و حفظ وضعیت زرد کرونایی نیز نیازمند پایبندی به شیوه نامه بهداشتی و بالا بردن میانگین تزریق دُز سوم است بنابراین برای جلوگیری از ورود کشور به پیک ششم کرونا باید واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود.

تاکنون یک میلیون و ۳۵۵ هزار و ۲۲۵ دُز واکسن کرونا در این استان تزریق شده است که از این میزان ۵۵۶ هزار و ۸۰۲ دُز در نوبت اول، ۴۹۲ هزار و ۸۷۴ دُز در نوبت دوم و ۱۲۴ هزار و ۳۴۱ نفر نیز در مرحله سوم واکسیناسیون بوده است.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که بیشترین آمار فوتی هشت ماه امسال بوده است.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته