بالغ بر 98 درصد داروها را در کشور فرآوری و تولید می‌کنیم


بالغ بر 98 درصد داروها را در کشور فرآوری و تولید می‌کنیم

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بالغ بر 98 درصد داروها را در کشور فرآوری و تولید می‌کنیم اما این تولید، وابسته به تامین مواد اولیه است.

دکتر محسن اسدبیگی در نشست رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و اعضای هیات رئیسه با اصحاب رسانه اظهار کرد: دارو قلمی استراتژیک وابسته به واردات است.

وی ادامه داد: بالغ بر ۹۸ درصد داروها را در کشور فرآوری و تولید می‌کنیم اما این تولید، وابسته به تامین مواد اولیه است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: در تامین مواد اولیه با مشکلاتی از جمله تحریم‌ها مواجه هستیم که این درایت مسئولین را می‌طلبد که مواد اولیه موردنیاز تامین شود.

اسدبیگی بیان کرد: برخی از داروها سهمیه‌بندی می‌شوند و میزان مصرف داروها متفاوت و الگوی دقیقی برای مصرف نداریم اما اولویت‌بندی شده. به عنوان مثال بیماران خاص در اولویت هستند.

وی گفت: ۳۰۰۰ بیمار خاص در استان داریم که پرونده آنها با هماهنگی معاونت درمان تشکیل و داروها به آنها بر اساس این پرونده‌ها توزیع می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: این داروها تحت پوشش بیمه هستند و مشکلات زیادی در تامین داروهای آنها داریم اما تلاش بر این بوده که آنها را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: بیماران خاص شامل ام اس، هموفیلی، تالاسمی، و بیماری نارسایی کلیه(بیماران نیازمند به دیالیز) هستند و سرطان جزو بیماران خاص نیستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازی های جنسی با همسر و ایجاد تنوع در رابطه زناشویی