قاتل جنایت شهرک پردیس کرمانشاه: انگیزه‌ام انتقام بود


قاتل جنایت شهرک پردیس کرمانشاه: انگیزه‌ام انتقام بود

کرمانشاه - ایرنا - مرد جوانی که هفته گذشته بخاطر اختلافات خانوادگی و با انگیزه انتقام سه عضو خانواده همسرش (مادر زن، خواهر زن و همسرش) را کشته بود پس از حضور در محل جنایت، انگیزه خود را اختلافات خانوادگی و انتقام اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، بررسی صحنه جرم روز دوشنبه با حضور بازپرس ویژه قتل، عوامل انتظامی و پلیس اگاهی و قاتل در یکی از محلات شهر کرمانشاه (شهرک پردیس) برگزار و قاتل ضمن اعتراف به قتل سه عضو خانواده همسر سابقش، مسایل خانوادگی، اختلافات، کینه توزی و انتقام را مهمترین انگیزه اش برای ارتکاب این جنایت خانوادگی اعلام کرد و افزود: با نقشه قبلی و با هدف دیدن فرزندم که نزد مادرش بود وارد خانه شده و با خوراندن آبمیوه مسموم ابتدا آنها را بیهوش کرده سپس با استفاده از سلاح کلت کمری که از قبل تهیه کرده بودم به هر کدام دو گلوله (یکی به سر یکی به قفسه سینه) شلیک کردم.

وی که تحت الحفظ و با دستبند و پابند به این محل آورده شده بود نسبت به تشریح کارهایی که در شب حادثه انجام داده اقدام کرد و افزود: پس از اینکه به آنها آبمیوه مسموم دادم، صبر کردم تا به خواب عمیق بروند و در پایان با شلیک دو گلوله به هر کدام نقشه قتل شان را عملی کرده بسرعت از محل خارج شدم.

باپرس ویژه قتل دادگستری کرمانشاه نیز در سخنانی با بیان اینکه بامداد هفتم بهمن این جنایت به پلیس اطلاع داده می‌شود، گفت: قاتل با تلاش عوامل پلیس آگاهی در کمترین زمان در یکی از محلات حاشیه شهر (منزل بستگان خود مخفی شده بود) شناسایی و دستگیر شد و در بازجویی اولیه به قتل سه عضو خانواده همسرش اعتراف کرد و علت آن را اختلاف خانوادگی و انتقام جویی اعلام کرد.

«امیرحیدر محمدی» افزود: این فرد بنابر اظهاراتش با نقشه و برنامه ریزی قبلی با هدف دیدن فرزندش که نزد مادرش بود، وارد خانه همسر سابق خود شده و با خوراندن آبمیوه مسموم به سه عضو این خانواده (مادر زن، خواهر زن و همسرش) منتظر می ماند تا به خواب بروند و پس از اطمینان از عمیق شدن خواب آنها بواسطه خوردن آبمیوه مسموم و بیهوش شدن شان، وارد محوطه اصلی ساختمان شده و به هر کدام از این افراد دو گلوله شلیک می‌کند.

وی تاکید کرد: در بررسی اجساد مقتولان به هر کدام دو گلوله یکی در ناحیه سر و یکی در ناحیه قفسه سینه اصابت کرده بود که این شلیک ها موجب مرگ آنها شده است.

محمدی یادآور شد: پلیس آگاهی پس از اطلاع از این جنایت بلافاصله وارد عمل شده و با کنترل مبادی خروجی شهرستان اجازه نداد قاتل از کرمانشاه خارج شود سپس او را در منزل یکی از آشنایانش در محله در این شهر دستگیر می‌کند.

بازپرس ویژه قتل دادگستری کرمانشاه اضافه کرد: متهم با نقشه قبلی این جنایت را مرتکب شده و خودش نیز گفته که حس کینه توزی و انتقام باعث شد تا نقشه قتل آنها را طراحی کرده و اجرا کنم.

وی در خصوص اینکه متهم به مواد مخدر اعتیاد داشته یا خیر گفت: این فرد قبلا سابقه استعمال مواد مخدر داشته ولی با حضور در مراکز ترک اعتیاد موفق به کنار گذاشتن آن شده و در زمان انجام جنایت مواد مخدر مصرف نکرده است هر چند امروز پس از حضور در محل جنایت سخنان ضد و نقیضی از جمله مصرف مشروبات الکی و استعمال مواد مخدر بیان کرده که در یک هفته اخیر در بازجویی ها هیچکدام از این موارد را نگفته بود.

محمدی با بیان اینکه متهم به قتل برای ایجاد اخلال در روند قضایی اقدام به گفتن این سخنان از جمله استعمال مواد مخدر و خوردن مشروب الکلی در زمان وقوع جنایت کرده است، افزود: این قبیل اظهارات نادرست نمی تواند خللی در روند قضایی پرونده او ایجاد کند.

وی در خصوص سرنوشت فرزند متهم در شرایطی که مادرش به قتل رسیده و پدر نیز بازداشت است، یادآور شد: با هماهنگی انجام شده و دستوری که به پلیس آگاهی داده شده مقرر گردید از طریق سازمان بهزیستی و سمن های فعال در حوزه خانواده، شرایطی برای احیای روحی و معنوی این کودک انجام شود و برای بازپروری روحی، روانی و تحصیلی او اقدامات لازم از سوی بهزیستی و سمن ها انجام گیرد تا به صورت رها شده در جامعه نباشد و بیش از این آسیب نبیند.

بازپرس ویژه قتل دادگستری کرمانشاه بر آموزش، مشاوره های قبل از ازدواج به منظور پیشگیری از وقوع چنین جنایاتی از سوی مراجع ذیربط و خانواده ها تاکید کرد و گفت: این قبیل اقدامات نباید تشریفاتی باشد بلکه باید از همه ظرفیت ها برای تحکیم بنیان خانواده و آموزش به زوج های جوان استفاده کرد تا همزمان آموزش و پیشگیری که مکمل هم هستند، در میان آنها ترویج شود.

محمدی از رسانه ها، فعالان فضای مجازی، ریش سفیدان، بزرگان جامعه عشایری و قومی استان خواست برای آموزش خانواده ها با هدف پیشگیری از وقوع هر گونه جرم و جنایت تلاش کرده و نسبت به آگاه سازی جامعه تلاش کنند.

وی در خصوص سهولت در دسترسی مردم به سلاح گرم در استان نیز گفت: متاسفانه دسترسی به سلاح برغم همه تلاش های دستگاه قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی راحت است که باید با همکاری میان مردم، پلیس و دستگاه قضایی برای مقابله با قاچاق سلاح تلاش کنیم تا روند دسترسی به ان در استان کاهش پیدا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022