کیک مهیاوه پنیری


کیک مهیاوه پنیری

پارسینه: مهیاوه نوعی کیک شورمزه و مرسوم در مناطق جنوبی کشور و به‌ویژه در کشور امارات است. این کیک بافتی نرم دارد و از سسی به نام مهیاوه در آن استفاده می‌شود که از نوعی ماهی گرفته می‌شود. از همین رو این کیک به این...

کیک مهیاوه پنیری

مواد لازم

تخم‌مرغ: ۳عدد آرد: ۲/۵ پیمانه
روغن مایع: یک چهارم پیمانه
آب ولرم: یک پیمانه شیرخشک: ۳ قاشق سوپ‌خوری
خمیرمایه ترش و شکر (هرکدام): یک قاشق سوپ‌خوری
نمک و بکینگ پودر (هرکدام): نصف قاشق چای‌خوری
مواد میانی و رویه:
پنیر چدار (خامه یا پنیر صبحانه): ۱۲۰ گرم
تخم‌مرغ: یک عددکامل و یک زرده
مهیاوه: حدود یک‌سوم پیمانه
کنجد و سیاه‌دانه: به مقدار لازم

طرز تهیه

آب ولرم و خمیر مایه و شکر را مخلوط کرده و رویش درپوش بگذارید تا پف کند و مطمئن شوید خمیر مایه سالم باشد. در ظرفی تخم‌مرغ‌ها را با مفتول مخلوط کرده و سپس روغن را افزوده و دوباره مخلوط کنید. حالا خمیر مایه عمل آمده را نیز به مواد اضافه کنید. آرد، بکینگ پودر، شیرخشک و نمک را باهم الک کرده و با رازیانه‌های نیم‌کوب ترکیب کنید و هم بزنید. سپس موادخشک (مواد آردی) را به ظرف مخلوط تخم‌مرغ‌ها بیفزایید و کاملا مخلوط کنید. در نهایت مواد شلی به‌دست می‌آید مانند مواد کیک که باید استراحت کند. سپس روی آن را بپوشانید و بگذارید حجم‌اش ۲برابر شود.

حالا نیمی از مواد را در قالب ریخته و با دست خیس یکدست کنید و رویش را صاف کنید. یک تخم‌مرغ کامل را هم‌زده و نیمی از سس مهیاوه را با تخم‌مرغ مخلوط کرده وسط مواد ریخته همراه با کمی رازیانه که روی آن می‌پاشید. و حالا نیم دیگر خمیر را روی آنها بریزید. دوباره روی آن را پوشانده و استراحت دوم داده تا بالا بیاید. فر را روی درجه حرارت ۱۷۵سانتی‌گراد گرم کنید. پنیر صبحانه را خرد کرده و بعد از استراحت با فاصله در مواد فرو کنید. زرده تخم‌مرغ روی خمیر رومال کرده و کنجد و سیاه‌دانه پاشیده و در فر قرار دهید. مدت زمان پخت بین ۳۰ الی ۴۰ دقیقه است. بعد از پخت خارج کرده و در صورت تمایل نیم دیگر مهیاوه را رویش ریخته و بعد از خنک شدن برش دهید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر