هواشناسی مازندران نسبت به بارش باران و برف و کاهش دما هشدار داد


هواشناسی مازندران نسبت به بارش باران و برف و کاهش دما هشدار داد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با پیش‌بینی ورود سامانه سرد بارشی، نسبت به بارش متناوب باران و برف و کاهش محسوس دما و آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق مختلف این استان هشدار داد.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز چهارشنبه با صدور هشدار سطح زرد پیش‌‍بینی کرد که با شکل گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی همراه با عبور امواج در تراز میانی جو، سامانه سرد بارشی از بامداد شنبه هفته آینده در استان فعال می‌شود و تا بعد از ظهر روز یکشنبه هفدهم بهمن ماه ادامه خواهد داشت که طی این مدت علاوه بر بارش متناوب باران و برف و کاهش محسوس دما، با وزش باد نسبتا شدید و وقوع رعد و برق نیز همراه است.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، شرایط جوی مازندران در این مدت در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای با بارش متناوب باران و کاهش محسوس دما همراه است و به علت حجم بارش‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی نیز در این مناطق دور از انتظار نیست.

مه آلود شدن هوا، کاهش دید، کولاک و برف، لغزندگی و یخبندان، اختلال در تردد جاده‌‏ای بویژه در محورهای کوهستانی و احتمال سقوط بهمن از دیگر پیامدهای سامانه جدید بارشی است که هواشناسی نسبت به آن هشدار داد.

هواشناسی مازندران در این اخطاریه همچنین علاوه بر تاکید بر رعایت جوانب احتیاط در ترددهای جاده ای , به همراه داشتن تجهیزات زمستانی برای رانندجگان وسایل نقلیه و توصیه به کوهنوردان برای خودداری از صعود به ارتفاعات ، از شهروندان نیز خواست با توجه به کاهش محسوس دما و با هدف جلوگیری از افت فشار، در مصرف گاز طبیعی نیز صرفه جویی کنند.

هواشناسی مازندران شرایط جوی استان از امروز تا روز جمعه را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی، صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش دما و در ارتفاعات گاهی با وزش باد و از اواخر روز جمعه با افزایش ابر و در ارتفاعات مناطق غربی با بارش باران و برف و وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی کرد.

طبق این پیش بینی ، شرایط جوی مازندران در روز شنبه هفته آینده ابری بارانی خواهد بود که با کاهش محسوس دما و احتمال وقوع رعد و برق همراه می شود ارتفاعات نیز مه آلود و شاهد بارش برف خواهد بود. روز یکشنبه هم هوای استان ابری همراه با بارندگی پیش بینی شده که پدیده مه گرفتگی در ارتفاعات همراه با بارش برف ادامه می یابد و از بعد از ظهر بتدریج از ناپایداری کاسته خواهد شد .

هوای مازندران در روز دوشنبه نیز صاف تا نیمه ابری و از اواخر روز ابری با بارش پراکنده و وزش باد و در روز سه‌شنبه نیز نیمه ابری پیش‌بینی شده است.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که در مناطق کوهستانی و ارتفاعات، بلده با ۱۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر و در مناطق ساحلی نیز گلوگاه با حدود صفر درجه ، سردترین مناطق استان در صبح روز چهارشنبه بوده اند.

همچنین برابر گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران، نوشهر با ثبت دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بالاترین و رینه لاریجان نیز با ۱.۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر کمترین دمای هوای ثبت شده در روز گذشته را به خود اختصاص داده‌اند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرم‌ترین ساعت به ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته چهار درجه افزایش نشان می‌دهد.

طبق جدول پیش‌بینی دریایی هواشناسی مازندران، وضعیت دریای خزر از امروز تا روز جمعه با موج کوتاه همراه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)