رندهای جدید طراحی سایبرپانکی وسیله نقلیه اپل را به‌تصویر می‌کشند


رندهای جدید طراحی سایبرپانکی وسیله نقلیه اپل را به‌تصویر می‌کشند

تصاویر رندر منتشرشده در مجله‌ی موتور ترند نشان می‌دهند که وسیله‌ی نقلیه‌ی اپل ممکن است بسیار متفاوت از خودروهای مرسوم باشد.

بر کسی پوشیده نیست که اپل در حال ساخت وسایل نقلیه‌ی خودران است و حتی برخی شایعات حاکی از آن هستند که غول دنیای فناوری ممکن است اواخر سال جاری میلادی نخستین شراکت خود با یکی از خودروسازان بزرگ را به‌منظور برون‌سپاری تولید علنی کند.

شواهد نشان می‌دهد که اپل دو گزینه‌ی بالقوه برای ورود به حوزه‌ی وسایل نقلیه‌ی خودران را بررسی کرده است. ظاهراً گزینه‌ی نخست شامل مدلی با توانایی‌های خودران محدود مانند خودروهای فعلی است؛ درحالی‌که سناریو دوم خودرویی را شامل می‌شود که می‌تواند کاملاً بدون دخالت انسان رانندگی کند.

اعتقاد بر این است که اهالی کوپرتینو راه‌حل دوم را انتخاب کرده‌اند و از قرار معلوم، کوین لینچ، متصدی جدید پروژه‌ی تایتان، در تلاش برای ایجاد خودرویی با قابلیت‌های کاملاً خودران است؛ بنابراین، خودرو اپل احتمالاً از آنچه تصورش را می‌کنیم، بسیار متفاوت‌تر و شاید یادآور دنیاهای سایبرپانکی در آثار سینمایی یا ویدئوگیم باشد. اکنون، مجله‌ی آمریکایی موتور ترند تصاویر رندری را منتشر کرده است که می‌تواند دید مناسبی از زبان طراحی احتمالی این خودرو ارائه دهد.

رندهای جدید طراحی سایبرپانکی وسیله نقلیه اپل را به‌تصویر می‌کشند

خودرو اپل در رندرهای یادشده با زبان طراحی به‌اصطلاح پادلایک به‌تصویر کشیده شده است. درواقع، طراحی پادلایک بدین‌معنی است که محل نشستن سرنشینان و محفظه‌ای کپسولی‌شکل و فاقد فرمان و پدال برای کنترل خودرو خواهد بود. این طراحی می‌تواند برای بسیاری از افراد عجیب و ناآشنا باشد؛ اما جالب است بدانید که شرکت‌های متعددی در حال ساخت این نوع خودروها هستند. برای مثال، زوکس، شرکت زیر‌مجموعه‌ی آمازون، در حال طراحی و ساخت چنین خودروهایی است.

رندرهایی که موتور ترند ارائه می‌دهد، نسخه‌ی جدیدتر و شیک‌تر وسیله‌ی نقلیه‌ی تمام‌الکتریکی شبیه به خودروهای زوکس یا کانو، استارتاپ فعال در حوزه‌ی خوروهای الکتریکی و خودران است. نشریه‌ی یادشده آینده‌ای را پیش‌بینی می‌کند که در آن اپل‌کار (نام احتمالی خودرو اپل) جزئی از زندگی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان باشد. اپل به‌لطف محبوبیت محصولاتش، از پایگاه کاربری بیش از یک‌میلیارد‌نفری بهره می‌برد؛ از‌این‌رو‌، فعالیت کوپرتینویی‌ها در این زمینه احتمالاً سریع‌تر از سایر رقبا گسترش خواهد یافت.

رندهای جدید طراحی سایبرپانکی وسیله نقلیه اپل را به‌تصویر می‌کشند

این شرکت عناصر مهمی دارد که برای موفقیت در صنعت خودرو بسیار اهمیت خواهند داشت؛ ازجمله دسترسی به سرمایه، توانایی جذب و حفظ استعدادهای برتر، طراحی سخت‌افزار ثابت‌شده و اکوسیستمی غنی برای استفاده از ظرفیت اشتراک و به‌تبع آن درآمد بخش خدمات‌. تحلیلگران معتقدند فرصت کسب درآمد اضافه از بخش خدمات صنعت خودرو می‌تواند بیش از خودِ تجارت خودرو باشد. گفته می‌شود ارزش خدمات اینترنت خودرو (IoC) می‌تواند به‌طور بالقوه حتی از تجارت خودرو پیشی بگیرد.

بااین‌حال، اپل احتمالاً به‌جای فروش مستقیم خودروها به مشتریان، برنامه‌ای به سبک اشتراک سواری مانند اوبر را دنبال خواهد کرد. این نشریه می‌گوید در آینده، کلان‌شهرهای بزرگ ممکن است وسایل نقلیه‌ی شخصی را کاملاً ممنوع کنند و وسایل نقلیه‌ی خودران اشتراکی جایگزین آن‌ها شوند.

موتور ترند معتقد است که اپل دو مدل خودرو خواهد داشت که شاید ePod و ePod Solo نام‌گذاری شوند. ePod وسیله‌ی نقلیه‌ی بزرگ‌تر است که برای جابه‌جایی چندین مسافر یا مسافر با کالاهای زیاد طراحی شده است؛ اما ePod Solo کوچک‌تر و تک‌صندلی خواهد بود.

به‌طور‌کلی، در سال‌های گذشته این پروژه با تغییر جهت و کاهش کارکنان رو‌به‌رو شده است؛ اما به‌نظر می‌رسد توسعه‌ی سیستم‌های خودران اپل همچنان در تلاش برای ساخت وسایل نقلیه مستقل هستند و منابع و خبرگزاری‌های مختلفی عرضه‌ی این خودرو خودران اپل را در سال‌های آینده قطعی می‌دانند. به‌هر‌حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که درنهایت سرنوشت این خودرو موردانتظار چه خواهد شد.

رندهای جدید طراحی سایبرپانکی وسیله نقلیه اپل را به‌تصویر می‌کشند

وبسایت پدال مرجع اخبار روز دنیای خودرو، بررسی و مقالات آموزشی و مکانی برای تبادل نظر دوستداران خودرو است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج