خودروی زرهی eJLTV یک ماشین جنگی هیبردی مرگبار اما بی سروصدا است


خودروی زرهی eJLTV یک ماشین جنگی هیبردی مرگبار اما بی سروصدا است

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) اکثر مردم فکر می‌کنند که خودروهای نظامی هیبرید در میدان نبرد بی‌فایده هستند. خودروی زرهی eJLTV، برای از بین بردن این تفکر به میدان آمده. برای اطلاع از مشخصات فنی و ویژگی‌های جذاب این خودرو با گجت نیوز همراه باشید. شاید برای شما کمی عجیب باشد که وزارت دفاع آمریکا، به مسائل محیط زیستی فکر... نوشته خودروی زرهی...

اکثر مردم فکر می‌کنند که خودروهای نظامی هیبرید در میدان نبرد بی‌فایده هستند. خودروی زرهی eJLTV، برای از بین بردن این تفکر به میدان آمده. برای اطلاع از مشخصات فنی و ویژگی‌های جذاب این خودرو با گجت نیوز همراه باشید.

شاید برای شما کمی عجیب باشد که وزارت دفاع آمریکا، به مسائل محیط زیستی فکر کند. این سازمان از بین تحرکات روسیه، آزمایش‌های موشکی جدید کره‌ی شمالی و افزایش قدرت چین، تغییرات اقلیمی را به عنوان اصلی‌ترین تهدید آمریکا معرفی کرده و مبارزه با آن را وظیفه‌ی خود می‌داند. به همین علت، شرکت‌های زیادی برای ساخت خودروهای زرهی هیبرید، با وزارت دفاع آمریکا وارد مذاکره شده‌اند.

معرفی کامل خودروی زرهی eJLTV

شرکت صنایع دفاع اوشکوش (Oshkosh) به تازگی از نسخه‌ی الکتریکی جدیدترین خودروی زرهی خود رونمایی کرده. این خودرو با نام «وسیله نقلیه الکتریکی تاکتیکی مشترک سبک» یا به اختصار eJTV معرفی شد و قرار است به زودی به ناوگان زرهی ایالات متحده بپیوندد.

مشخصات فنی پیشرانه‌ی خودروی زرهی eJLTV

خودروی زرهی eJLTV یک ماشین جنگی هیبردی مرگبار اما بی سروصدا استخودروی زرهی eJLTV یک ماشین جنگی هیبردی مرگبار اما بی سروصدا است

خودروی زرهی eJLTV، بر اساس نسخه‌ی دیزل خود که از سال 2017 در خدمت وزارت دفاع آمریکا بوده، طراحی و ساخته شده. همچنین این خودرو مانند نسخه‌ی دیزل خود، از سیستم تعلیق مستقل بادی، بدنه‌ی زرهی با سطح MRAP و سیستم 4WD دائمی بهره می‌برد. تفاوت اصلی دقیقا از زیر کاپوت شروع می‌شود. یک پیشرانه‌ی دیزل 8 سیلندر خورجینی با ظرفیت 6.6 لیتر و سیستم توربوشارژ دیزل در کنار یک موتور الکتریکی پر قدرت، قوای محرکه‌ی محصول برقی جدید اوشکاش را تشکیل می‌دهند.

پیشرانه‌ی الکتریکی خودروی زرهی eJLTV

خودروی زرهی eJLTV یک ماشین جنگی هیبردی مرگبار اما بی سروصدا استخودروی زرهی eJLTV یک ماشین جنگی هیبردی مرگبار اما بی سروصدا است

در مورد قدرت دقیق این موتور الکتریکی، اطلاعاتی وجود ندارد اما می‌دانیم که ظرفیت باتری‌های این خودروی زرهی برابر با 30 کیلو وات ساعت است. از همین عدد می‌توانیم حدس بزنیم که با یک موتور الکتریکی 150 تا 200 اسب بخاری طرف هستیم. طبق بررسی‌های انجام شده، مجموع قدرت این خودروی زرهی، به 400 اسب بخار می‌رسد. همچنین حداکثر سرعت آن برابر 115 کیلومتر بر ساعت و شتاب 0-100 این خودرو کمتر از 10 ثانیه است. اوشکاش هیچ صحبتی در مورد گشتاور خودروی زرهی eJLTV، که مهمترین مشخصه‌ی آن است نداشته.

البته به گفته‌ی شرکت Oshkosh، باتری‌های این خودرو نظامی قرار است در ظرفیت‌های بالاتری هم تولید شوند پس شاید در آینده، موتور الکتریکی قوی‌تری را ببینیم. همچنین این باتری‌ها 500 کیلوگرم وزن دارند که در برابر وزن 6 تنی eJLTV، تقریبا به چشم نمی‌آیند. همچنین باتری‌های این خودرو زرهی در کنار سیستم توزیع برق آن می‌توانند به یک ژنراتور 115 کیلو واتی تبدیل شوند. این قابلیت را قبلا در فورد F-150 Lightning مشاهده کرده بودیم.

خودروی زرهی eJLTV یک ماشین جنگی هیبردی مرگبار اما بی سروصدا استخودروی زرهی eJLTV یک ماشین جنگی هیبردی مرگبار اما بی سروصدا است

موتور دیزل خودروی زرهی eJLTV، وظیفه‌ی شارژ باتری‌های آن را به عهده دارد. باز هم اوشکاش در مورد شعاع حرکتی این خودرو با موتور الکتریکی صحبتی نکرده. این شرکت در اقدامی عجیب، عدد 30 دقیقه را برای شعاع پیمایش موتور الکتریکی بیان کرده که کاملا غیر عادی است. شعاع حرکتی خودروهای برقی یا هیبرید، معمولا بر حسب کیلومتر عنوان می‌شود. همچنین اوشکاش تصمیم گرفته که نسخه‌ی پایه این خودرو زرهی، بدون درگاه خارجی شارژ عرضه شود اما مشتریان می‌توانند این گزینه را به صورت انتخابی داشته باشند.

بهترین ویژگی‌های خودروی زرهی eJLTV

خودروی زرهی eJLTV یک ماشین جنگی هیبردی مرگبار اما بی سروصدا استخودروی زرهی eJLTV یک ماشین جنگی هیبردی مرگبار اما بی سروصدا است

شاید جالب باشد که بدانید اکثر وسایل نقلیه‌ی زرهی ارتش آمریکاt از سوخت جت (JP-8) استفاده می‌کنند و مهاجرت به خودروهای هیبریدی می‌تواند صرفه جویی اقتصادی زیادی را به همراه داشته باشد. خودروی زرهی eJLTV می‌تواند در عملیات‌های پنهان کاری، به خوبی عمل کند. موتورهای الکتریکی هیچ صدا و گرمایی تولید نمی‌کنند. بنابراین رادارها و تجهیزات نظارتی، قادر به ردیابی آن‌ها نیستند.

هرچند که قرارداد اوشکاش و وزارت دفاع آمریکا هنوز به طور صد در صد رسمی نشده، اما با توجه به داغ بودن بازار این خودروها، می‌توان حدس زد که خودروی زرهی eJLTV، به زودی به ناوگان ارتش آمریکا اضافه خواهد شد. بخش نظامی شرکت جنرال موتورز در کنار شرکت AM General، از دیگر رقیبان اوشکاش برای پیوستن به ناوگان ارتش آمریکا در سال 2022 هستند.

گالری تصاویر

خودروی زرهی eJLTV یک ماشین جنگی هیبردی مرگبار اما بی سروصدا استخودروی زرهی eJLTV یک ماشین جنگی هیبردی مرگبار اما بی سروصدا است خودروی زرهی eJLTV یک ماشین جنگی هیبردی مرگبار اما بی سروصدا استخودروی زرهی eJLTV یک ماشین جنگی هیبردی مرگبار اما بی سروصدا است خودروی زرهی eJLTV یک ماشین جنگی هیبردی مرگبار اما بی سروصدا استخودروی زرهی eJLTV یک ماشین جنگی هیبردی مرگبار اما بی سروصدا است خودروی زرهی eJLTV یک ماشین جنگی هیبردی مرگبار اما بی سروصدا استخودروی زرهی eJLTV یک ماشین جنگی هیبردی مرگبار اما بی سروصدا است

منبع :motortrend

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی