آمادگی پوتین برای گفت‌وگو درباره اوکراین


آمادگی پوتین برای گفت‌وگو درباره اوکراین

سخنگوی کرملین اعلام کرد رئیس‌جمهور روسیه آماده دیدار و گفت‌وگو با هر فردی درباره بحران اوکراین است.

باشگاه خبرنگاران جوان - «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) اعلام کرد: «در صورت ضرورت، رئیس‌جمهور پوتین گفته است که آماده دیدار با هر فردی برای بحث درباره بحران اوکراین است، اما این موضوع نیازمند توافقی درباره نتیجه‌ها و موضوعات مورد مذاکره بوده و این شرایط تاکنون وجود نداشته است.»

به گزارش خبرگزاری تاس، پسکوف افزود: «در خصوص ابتکار ترکیه برای برگزاری دیدار میان پوتین و «ولودمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود در پایتخت ترکیه، تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است اما کسی چنین احتمالی را رد نمی‌کند. امکان دیدار رؤسای‌جمهور روسیه و اوکراین در ترکیه تاکنون به صورت عملی مورد بحث قرار نگرفته است.»

پسکوف اضافه کرد: «تا کنون زمان بندی سفر احتمالی پوتین به آنکارا بر اساس دعوتی که پیش‌تر، رئیس‌جمهور ترکیه انجام داده بود، مشخص نشده است.»

یک منبع در وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است که این کشور به رایزنی با غرب در آینده نزدیک درمورد تضمین‌های امنیتی ادامه خواهد داد.

این منبع با بیان این‌که «مجموعه تماس‌ها در آینده نزدیک ادامه خواهد داشت»، گفت که «هنوز توافق خاصی درمورد تاریخ و سطح» رایزنی‌ها صورت نگرفته است.

به گفته وی مسکو از پاسخ غرب به خواسته‌های اساسی امنیتی خود ناامید است و با این حال، مخالفان روسیه نسبت به برخی جنبه‌ها از جمله دستور کار فعلی کنترل تسلیحات رویکرد جدی دارند. این منبع تأکید کرد که طرف مقابل «به گفت‌وگو علاقه نشان داده است که به خودیِ خود چیز خوبی است.»

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟